Turtă dulce

Culinare

        Pentru că a venit, în sfârșit,  iarna, pentru că ieri a fost duminică și dat fiind că am intrat într-o vacanță neașteptată, m-am gândit să mă răsfăț cu o bucată aromată de turtă dulce. De mult pusesem la cale să încerc rețeta pe care o găsisem AICI. Ei bine, ieri a fost momentul cel mai potrivit. Rețeta e simplă, fără ingrediente pretențioase. Nici nu mă așteptam să îmi iasă de la prima încercare, așa că am trecut-o pe lista favoritelor. Aș fi putut opta pentru varianta cu miere, dar prefer să consum mierea în stare proaspătă. Cât despre condimente, eu am folosit un amestec special, de la Kaufland, și care se numește chiar așa, Praf de copt pentru turtă dulce. Un pliculeț e suficient pentru 500 de g de făină, dar eu am mai adugat o linguriță de scorțișoară, pentru un plus de aromă. Am renunțat la glazura cu albuș, deși arăta foarte bine, stomacul meu se înfioară numai la gândul că ar putea avea de-a face cu ou crud, chiar și sub formă de spumă și amestecat cu zahăr. Așa că am făcut o glazură simplă din zahăr pudră și apă (un plic de zahăr pudră și 1-2 linguri de apă) și o glazură de cacao (25 de grame de margarină, 40 de grame de zahăr pudră, o lingură de cacao, o lingură de apă). Data viitoare încerc cu o glazură de ciocolată amăruie. Sunt delicioase lângă o cană de ceai sau de cafea, în orice anotimp 🙂 .

3 gânduri despre &8222;Turtă dulce&8221;

    1. Mulțumesc, Mélanie :). Am adimirat steagurile de dimineață, chiar încercam să îmi imaginez care ar fi varianta pentru tricolorul nostru. Musai să fie ceva mămăligă, pentru roșu și albastru mă mai gândesc 🙂 .

      1. da, galben pentru mamaliga, desi italienii o revendica(la polenta!)… 🙂 rosu = vin(uri)?… albastru?… ma gândeam la Marea Neagra, ce-i de fapt verde-închis… 🙂

Cuvântează, dacă ți-este voia!