Speranțe la început de an

      Nu îmi stă în obicei să îmi fac proiecte de viitor, din superstiția devenită convingere, în timp, că socoteala de acasă nu prea se potrivește cu cea din târg, altfel spus că viața bate mai mereu imaginația. Simona mi-a făcut, însă, la început de an, o invitație tentantă. Parcă, parcă aș înșira și eu câteva speranțe ce vor aștepta cuminți să fie bifate,  în viitorul mai mult sau mai puțin îndepărtat. De va fi cu ghinion, nu-i bai, sunt obișnuită!

    1. Cap de listă: să elimin din viața mea, atât cât îmi stă în putere, situațiile/persoanele toxice, generatoare de stres.  Să dau prioritate lui ”mi-ar plăcea” și un bobârnac lui ” trebuie”. Începutul e promițător, am călcat cu dreptul din prima zi a anului 🙂 .

        2. Să petrec mai mult timp cu cei dragi (părinții mei și bunica), pe care i-am vizitat destul de rar și tot mereu pe fugă, în ultima vreme. Să redescopăr casa copilăriei mele și să-mi scot de la naftalină amintirile prăfuite.

        3. Să îmi urmez a doua mea mare pasiune  (după literatură) și prima în ordine cronologică (mă însoțește din copilărie), cea pentru lumea plantelor. Dacă la timpul potrivit nu am putut să optez pentru Biologie, din diverse motive, mi-am propus ca anul acesta să mă înscriu la Agronomie și deja numai la asta mă gândesc (halat alb, microscop, experimente), deși fratele, proaspăt absolvent, mă tot avertizează că realitatea e foarte departe de așteptările mele 😆 .

           Nu pot să nu sper ca măcar în ultimul ceas să reușesc să lucrez în alt domeniu de activitate decât sistemul de învățământ, unde am ajuns după principiul ”de ce ți-e frică, nu scapi” și unde nu prea mă simt în largul meu. Nu a fost chiar atât de rău cum m-aș fi așteptat, au fost și multe experiențe plăcute și sper că vor mai fi, dar nu e nici pe departe ceea ce mi-am dorit/îmi doresc să fac toată viața. Așa că îmi sunt datoare să încerc să îmi urmez visul. Mai bine mai târziu decât niciodată.

          4. Să scriu mai mult și mai liber pe blog. Nimicuri importante pentru mine. Să nu îmi mai bibilesc atât cuvintele și ordinea în care se așază pe ”foaie”. Să mă trageți de mânecă dacă vă voi plictisi cu văicărelile mele 🙂 .

          5. Să citesc mai mult. Curând am redescoperit lectura, neglijată după terminarea studiilor. M-am adaptat vremurilor, m-am cadorisit cu o tabletă mititică (taman în vinerea neagră) și de atunci citesc și tot citesc. Doar trebuie să recuperez, nu-i așa? 😆 În anii de studenție, un profesor mucalit ne-a speriat la un moment dat că nu vom mai avea timp pentru lectură de plăcere decât după pensionare. Am pus un pariu cu mine însămi că nu va fi deloc așa. Am toate șansele să îl câștig 🙂 .

         În rest, să mă bucur de micile plăceri zilnice, de primele fire de iarbă ce mijesc primăvara și de aroma biscuiților cu unt, abia scoși din cuptor. Să râd mai mult, să am curaj să spun ce gândesc și să mă comport ca atare. Să fiu eu însămi, chiar dacă asta înseamnă să înot împotriva curentului sau să fiu oaia rătăcită pe coclauri.

28 de comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Drugwash spune:

    Facă-se voia ta! 🙂

    P.S. Sper că nu mă încadrez la punctul 1… 🙄 😛 XD

    1. Irina spune:

      Stai liniștit, nu ești pe lista neagră 😆 ”Afară” trebuie să îmi pun, uneori, masca de gaze 😉 . Aici e micul meu colțișor, e bine, căldurică, sunt oameni dragi, discuții plăcute, cu rost, nu tu obligații, nu tu compromisuri, nu tu zâmbete de complezență, libertate, frate! 😆

      1. Drugwash spune:

        Ah, acum m-am liniştit! 😀
        Cu lipsurile şi suferinţele de rigoare, mă ţin şi eu departe de un asemenea „afară” care mi-ar roade sufletul ca un acid. 😉

        Fie ca dorinţele tale să se îndeplinească la vreme! 🙂

  2. Alexandra spune:

    Îmi regăsesc și eu speranțele proprii printre ale tale. Succes în tot ce ți-ai propus! 😉

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Alexandra 🙂 . Să fie, pentru mine și pentru tine deopotrivă! Măcar pentru tine, că eu mi-s mai ghinionistă, de felul meu 😆 .

      1. Alexandra spune:

        Nici la mine nu dă pe afară norocul dar eu încă mai sper. 😛 Mulțumesc!

  3. Mult succes în tot şi toate. 🙂

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Loredana, să fie! Un an bun și ție!

  4. Simona spune:

    Sper sa ti se indeplineasca toate dorintele! Sa ai un an minunat si plin de timp liber pentru tine!

    1. Irina spune:

      Așa sper și eu 🙂 . Cu timpul liber e mai greu, deocamdată, tu știi cel mai bine 😉 .

      1. Simona spune:

        Din păcate, știu foarte bine cum stă treaba cu timpul liber!

  5. Cristian spune:

    Absolut minunată pasiunea pentru plante. Te felicit !

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, dar nu știu cât e meritul meu în toată povestea asta 🙂 . Măcar parțial cred că o moștenesc de la tata, care a fost agronom (acum pensionar). Probabil a fost mai mult educată decât înnăscută, promit că o să revin asupra subiectului într-un articol viitor, cu amintiri și toate cele 🙂 .

  6. Când m-am înscris eu la USAMV București, am fost întrebat la interviu la ce altă facultate am aplicat. Răspunsul meu a fost: nu am mai aplicat. Omul m-a privit peste ochelari și nu prea a înțeles dacă are de a face cu un pasionat sau cu un om care nu știe ce vrea. I-am explicat că făcusem și liceul pe același profil și că nu aș vrea să fac altceva. Pe vremea aia mulți se înscriau la Agronomie pentru cămin sau pentru a avea o plasă de siguranță în cazul în care nu intră la altă facultate. Așa că, dacă chiar vrei să ai de a face cu plantele (depinde acum și ce fel de plante) te sfătuiesc să faci Horticultura sau dacă vrei mai mult pe partea de Agricultură, atunci paleta e și mai diversă. Succes!

    1. Irina spune:

      Mulțumesc 🙂 .Și eu tot spre Horticultură înclin, dar deocamdată la noi (Brăila – ”Dunărea de Jos”) nu există așa ceva (se aude că se va înființa, dar nu se știe când), e doar Agricultură și sunt doar 30 de locuri 😦 . Dacă pe vremea studenției mele era un refugiu pentru cei care nu reușeau la alte facultăți, se pare că acum e chiar foarte căutată, poate și pentru faptul că studenților li se facilitează angajarea pe parcursul și la finalizarea studiilor, în proporție chiar de 100 % ( ne avantajează și zona). De anul trecut, dată fiind concurența, au introdus și examen scris de admitere. Așa că am ceva emoții, mai ales că știu câteva persoane care nu au reușit să intre anul acesta. Dar nu e urgent, o să tot încerc 🙂 .

  7. Gigi spune:

    Îți doresc succes în realizarea micului plan de acțiune pe acest an! Să ne „auzim” cu bine! 🙂

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Gigi. Toate cele bune! 🙂

  8. Poteci de dor spune:

    Să fie fix aşa cum îţi doreşti!

    1. Irina spune:

      De-ar fi măcar pe jumătate 🙂 !

  9. Ana spune:

    Sa fie precum iti doresti si abia astept sa povestesti despre Agronomie….

    1. Irina spune:

      Să fie, Ana! Până la povesit, mai am ceva hopuri de trecut, vom vedea 🙂 . Numai să nu mă descurajez până atunci. O să fie la taxă, dacă va fi, având în vedere că prima a fost la buget. Căutând azi pe site, am avut surpriza să constat că taxele s-au dublat comparativ cu perioada studenției mele 😦 . Dacă nu ar fi fost și chiria, nu mi-aș fi făcut griji, dar așa…

      1. Ana spune:

        Taxele sunt mari,adevarat…si pe mine m-au speriat la momentul in care am vrut sa fac pasul asta…Eu insa iti doresc bafta multa! 🙂

  10. chrina spune:

    Îmi plac ”speranțele ” tale de început, mai ales cel cu cititul. E o speranță a mea de an cu an. În prezentul am decis că musai trebuie un plan mai serios, altfel iar mi se duc zilele înspre îndatoriri urgente. 🙂

    1. Irina spune:

      Bine ai venit în căsuța mea, Chrina 🙂 ! Nici eu nu știu dacă voi reuși să mă țin de plan, dar de când am tableta îmi e mai ușor. Măcar seara înainte de somn și tot citesc câteva pagini.

      1. chrina spune:

        Bine te-am găsit, Irina! Îmi place blogul tău! 🙂
        Pentru cititul înainte de culcare folosesc (din vară) Kindle, e mai prietenos cu ochii, și pentru un cititor, merită achiziția.
        Chiar și-așa vedem ce-o să iasă/ 🙂

Cuvântează, dacă ți-este voia!

