Cuvântul anului 2016

      La început de an, Simona m-a invitat, din nou,  să îmi aștern pe ”hârtie” speranțele, așteptările. Nu mai aveam de gând, dintr-o ciudată superstiție oarecum confirmată. Lista mea de anul trecut, modestă de altfel, nu a făcut decât să îmi arate că planurile sunt făcute pentru a nu fi respectate. 2015 a fost un an al extremelor și al farselor, un an care mi-a luat cu o mână ce mi-a dat cu cealaltă. Satisfacția reușitei, a visului împlinit după ani de eforturi și sacrificii pe de o parte, umbrită însă, de cealaltă parte, de senzația dureroasă a neputinței, în ciuda tuturor eforturilor, a sentimentelor, a voinței și a timpului investit. Un 1 Aprilie perpetuu.

       2016 m-a prins nepregătită. Sau poate doar blazată. Nu știu ce să fac, nici ce să-mi mai doresc. Micile pasiuni care îmi umpleau în mod plăcut timpul au căzut în uitare. Tot încerc să le resuscitez, fără folos. Altele nu se ivesc la orizont. Nu-mi mai găsesc cuvintele, scriu mărunt, murdar, cu-nverșunare. Nu mai găsesc soluții, sunt într-un vid de idei.

         Cuvintele anului 2016? Răbdare și înțelepciune.

      Profesional, răbdare să mai rezist un an, deocamdată atât, din cei mulți care ar trebui să urmeze.  Să pot îngroșa teancurile de hârtii și dosare inutile fără să crâcnesc, să mă achit decent de sarcinile din fișa postului. Înțelepciune, să pot zâmbi în fața celorlalți chiar și atunci când sufletu-mi se strânge de durere.

       Personal, înțelepciune, să pot găsi noi căi spre schimbare. Răbdare, să pot trăi cu ce nu pot schimba.

21 de comentarii Adăugă-le pe ale tale

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, gânduri bune și ție! 🙂

  1. Drugwash spune:

    Ironia vieţii e că unele lucruri vin abia atunci cînd nu ţi le mai doreşti. De ce-o fi aşa? Nu ştiu şi nici nu încerc să analizez acum. Rămîne ca ultimă speranţă atunci cînd ai abandonat speranţele. 😉

    Şi poate totuşi o fi cu noroc anul ăsta, dacă ne-o dorim cît se poate de intens. Între timp să fie aşa cum zici: răbdare şi înţelepciune! 😉

    1. Irina spune:

      Sau când vin, nu te poți bucura de ele din cauza altor eșecuri/pierderi care le umbresc 🙂 . Pe mine mă urmărește o vorbă de ani buni, mi se tot arunca în față în adolescență, acum nu o mai aud, dar tot o simt acolo: ”Nu le poți avea pe toate”. Tot încerc să-mi demonstrez că nu e așa, până acum n-am reușit 🙂 . Măcar de m-aș ține de planul cu răbdarea și înțelepciunea! 😆 Mulțumesc pentru susținere!

      1. Drugwash spune:

        Mda, vorba aceea care te urmăreşte e realistă. Există şi echivalente, unele cam prea explicite 😀 , dar esenţa e aceeaşi: sîntem obligaţi la compromis. Nu fiindcă nu s-ar putea altfel, ci fiindcă întotdeauna „se bagă la mijloc” intermediari care au puterea de a anula o realizare dacă nu primesc şi ei ceva – vorba ceea: „pînă la Dumnezeu, te mănîncă sfinţii”. 😐

        Sper să-ţi meargă planul, măcar în limite rezonabile. 🙂

  2. Simona spune:

    Hârtii, hârtii….Ce bine că 2 ani uit de ele!!! Mult succes și multă răbadre pentru 2016!

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Simona. Din cauza hârtiilor și a sarcinilor suplimentare, care după mine nu au nimic de-a face cu profesia/vocația de dascăl, am început să îmi doresc să plec din învățământ. Nu cred că asta se va realiza vreodată, dar am dreptul măcar să visez 🙂 . Un an bun și ție, cu răbdare și înțelepciune 😉 !

      1. Simona spune:

        Te înțeleg perfect! Unde mai pui faptul că toate dosarele, colile, imprimatul sau xeroxurile sunt plătite din banii noștri?

  3. Raluca Badita spune:

    Sa fie un an asa cum iti doresti! Daca ai sanatate si intelepciune asa cum iti doresti, restul vin de la sine. ZIc si eu, iti doresc!

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, toate cele bune! 🙂

  4. fata veselă spune:

    Sau cum spuneam eu, nu vreau nimic de la 2016. Doar sănătate. Atât. 🙂 La fel îți doresc. 🙂

    1. Irina spune:

      Așa este, cel mai înțelept poate e să nu ne mai facem planuri 🙂 . Numai de-am putea! Un an bun îți doresc și eu!

      1. fata veselă spune:

        La mine e primul an. Văd eu până la sfârșit! 😀

  5. Să ai un an liniştit, Irina. Toate cele bune. 🙂 😘

    1. Irina spune:

      Numai bine și ție, Loredana!

  6. elly weiss spune:

    Mama mea a fost invatatoare dar erau alte vremuri. Sper sa reusesti sa ai acea rabdare. Ca intelepciune stiu sigur ca ai. Iti tin pumnii 🙂
    Un An Nou mai bun iti urez din nou!

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Elly 🙂 . Așa e, sunt alte vremuri, mama a fost educatoare, dar nu-i vine să creadă cum s-au schimbat lucrurile, când îi povestesc câte avem de făcut și cum s-a schimbat relația cu părinții și copiii. Un an bun să ai și tu!

  7. Irina spune:

    Eu imi doresc un an cu cat mai putine minciuni (si mincinosi). Pot sa ti-l doresc si tie? Se pare ca adevarul e incomod multora, astfel incat selectia naturala ma va scuti de prezente (cel putin) neplacute. Incomoda mi-am propus si eu sa fiu, m-am cam saturat sa fiu amabila si calda cu oameni care nu merita decat… adevarul.
    Imi doresc macar sa incep sa conturez subiectul cartii pe care TREBUIE sa o scriu. Inca nu am starea, dar simt ca va veni la vremea ei.
    Irina… incearca sa iti impui sa fii bine mai ales atunci cand nimic nu merge bine. Deznadejdea e cea mai mica din relele ce ar putea sa se abata. Eu iti doresc sa nu. Si sa fie anul increderii in sine. In tine. Te salut cu drag.

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Irina 🙂 . De minciuni cam greu să putem scăpa, putem doar încerca să îi ocolim pe mincinoși, după ce i-am identificat. Sunt majoritari, totuși 😦 .
      Îți urez să găsești inspirație și momentul potrivit pentru cartea pe care o plănuiești, liniște și sănătate, să poți duce la bun sfârșit proiectul. Un an cu bucurii! 🙂

  8. Alex spune:

    La mulți ani, dragă Irina! Să fii sănătoasă, iar celelalte să le împlinești așa cum vrei tu. Un an cât mai bun! 🙂

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Alex 🙂 . La mulți ani cu bucurii!

Cuvântează, dacă ți-este voia!

