Despre (ne)omenie

       Urât mi-a fost omul prefăcut și mincinos. Omul care îți râde în față și  scoate limba, dându-și ochii peste cap,  când te întorci cu spatele. Omul lipsit de scrupule, capabil să calce peste cadavre ca să își atingă scopurile. Omul perfid, care își face un scop în viață din a colporta bârfele de colo-colo, în folosul propriu. Omul care simulează amabilitatea făcând exces de zâmbete false și de vorbe mari, aplicate selectiv, doar acelora de la care poate obține avantaje materiale sau de altă natură. Omul care ,,știe să trăiască”, să dea din coate, cu orice preț și prin orice mijloace. Omul care încearcă să îți intre pe sub piele cu orice chip ca să strige la primul colț de stradă ce a aflat, omul care nu îți respectă intimitatea, pentru că așa e el, prietenos, și vrea să știe multe. Omul care dăruiește zâmbete și complimente direct proporțional cu greutatea portofelului interlocutorului. Omul care avansează prin obrăznicie și superficialitate, ba chiar o face cu talent, mimând profesionalismul în ochii celor neavizați. Omul care nu își merită numele de om.

       Mă doare să văd că astfel de specimene reușesc să păcălească încrederea celorlalți. Poate că oamenilor le place să fie mințiți frumos. Mă doare să văd că un zâmbet fals și o duzină de vorbe goale valorează mai mult decât o atitudine demnă și corectă. Mă doare să văd cum fanfaronada și ipocrizia îngenunchează onestitatea, bunul-simț și modestia. Mă doare tot acest cancer moral și social.

12 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. ane spune:

    Am întâlnit specimene de genul… Subscriu!

    1. Irina spune:

      Din păcate, sunt peste tot, cel puțin câte unul în fiecare instituție sau familie 😦 . Și reușesc să păcălească destul de ușor.

  2. Suntem mai mulți îndurerați de toate acestea!

    1. Irina spune:

      Dar nu prea putem schimba nimic. 😦

  3. andreeica spune:

    Unii mint cum deschid gura, alţii mint „de nevoie”, să înşele sau să linguşească, dar indiferent cât de frumos este împachetată o minciună tot înşelăciune rămâne. Nu cred că avem noi puterea să stârpim cancerul ăsta 😦

    1. Irina spune:

      Da, e parte a naturii umane. Minciuna va exista cât va exista și omul 😦 .

  4. o femeie spune:

    Din pacate sunt peste tot.
    E o realitate.
    Si mai din pacate si eu am mintit: de frica, din a zice ceva in loc sa nu zic adevarul care trebuia ascuns si protejat, din negandire si apoi cand mi-am dat seama …era zisa etc.

  5. mcooper801 spune:

    E plina lumea de asemenea specimene…ideal ar fi sa nu avem tangenta cu asemenea „oameni”…zi faina ! 🙂

    1. Irina spune:

      Da, așa ar fi ideal. Dar uneori nu​ avem de ales. 😦 . O zi plăcută!

  6. Alex spune:

    Din păcate… astfel de oameni sunt tot mai mulți și cam prin toate segmentele societății. Cu cât vremurile au devenit mai „aiuritoare”, cu atât mai mulți asemenea oameni perfizi, prefăcuți, parșivi. Când dau de unul și-i simt în ceafă răsuflarea puturoasă, tare aș mai vrea să-l demasc, să-l fac de râs în fața celorlalți. Dar cel mai sigur nu vreau să am de-a face cu el!

Cuvântează, dacă ți-este voia!

