Zile

         Sunt zile când ai vrea să te dematerializezi și să te strecori, celulă cu celulă, acolo unde îți este dorul. Pe neauzite și pe nevăzute, să auzi și să vezi. Și să simți. Să simți totul ca atunci. Atât. Când tot ce ți-a mai rămas sunt niște obiecte fără viață și un nume într-o agendă telefonică. Atât. Îl privești cu regularitate. Numele. De parcă ți-ar fi frică să nu îl uiți. Și te gândești. Oare…? Sau unde? Sau de ce? Fiecare secundă greșită pe cronometrul prezenței virtuale îți dă fiori. Încă, după ani de absență și de lecții nereușite de uitare. Ai avea multe de spus, de strigat, dar nu mai vrei să deranjezi. Ți-ai dat seama că voința și îndârjirea, chiar și iubirea, nu sunt bune de nimic când de cealaltă parte e doar nu. Un nu pe care încă nu-l poți accepta, oricât ai vrea. Pentru că în inima ta a fost și e doar da.

         Sunt zile în care îți recompui fericirea trecută ca într-un joc de puzzle incomplet. Piesă cu piesă, clipă după clipă. Uite un soare, uite un munte, uite o piatră, uite un nor! Toate colorate de același dor. Un dor verde, ce aduce  a floare de salcâm și sună a clopoței. Lipsește doar un dor. Celălalt dor, călător.

         Sunt zile când încă încerci să mai găsești cheia eșecului, a jocului absurd. De ce a trebuit să se întâmple așa? Se spune că din orice experiență trebuie să înveți ceva. Dar tot ce găsești e aceeași sentință pe dos. Unii oameni sunt de neînlocuit.  Da, unii oameni sunt de neînlocuit, oricât ai încerca să le găsești copii ieftine. Nechezol în loc de cafea.

 

12 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Mi-am permis sa simt prea multe citindu-ti articolul. ❤
    Andreea
    xx

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Andreea. 🙂 Numai bine!

  2. Alex spune:

    Frumoase și adevărate gânduri, dragă Irina. Da, sunt persoane de neînlocuit, sunt clipe de neuitat și sunt eșecuri care ne blochează sufletește. Și sunt „nu-uri” pe care atât de mult le-am fi dorit să fie… ”da”. Dar…dar viața merge înainte chiar și așa, că vrem, că nu vrem… Și chiar dacă nu ne place că e așa. Și am fi vrut altfel. Un pic de optimism este foarte bun, căci clipa poate să ne aducă mai multe decât ani întregi de așteptare. Nu?
    Numai bine îți doresc, dragă Irina! 🙂

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Alexandru 🙂 . La capitolul optimism eu nu stau prea bine. Și nici la capitolul răbdare. Clipa aceea se cam lasă așteptată.
      O zi frumoasă!

  3. Ana spune:

    Uneori si decofeinizata e buna, mai ales cand spune doftoru’ sa lasi cafeaua, ca dai coltul…😄😄😄
    Te imbratisez, Irina draga! Pleci in vacanta? Sau ai fost deja?

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Ana. Nu pomeni de funie în casa spânzuratului, te rog 😆 .Eu n-am mai plecat în vacanță de nici nu îmi mai aduc aminte când. Nici nu cred că am plecat vreodată :(. Anul trecut au fost așa, trei zile de vacanță forțată, penibilo-coșmarescă, din seria înlocuitorilor de cafea. Am scris la momentul potrivit. Singura soluție ar fi să plec singură, cum mă sfătuiesc toți. Dar crede-mă că am întors problema pe toate părțile, am făcut n scenarii și nu văd posibilă chestia asta, din n motive, mai mult sau mai puțin obiective. Cea mai grea este problema transportului, pentru că nu mă văd depinzând de tren sau autobuz, cu tone de bagaje după mine. Ca motiv obiectiv. Iar ca motiv subiectiv, nu m-as simți bine nicicum să plec de una singură. Nici n-aș vedea peisajele.
      Cât despre cafea, poate n-a fost comparația potrivită. Dietele nu sunt niciodată plăcute 😉 .

  4. andreeica spune:

    Irina, bucurie multă… of, ştiu cum este cu suferinţa aceasta! Am fost 5 ani dependentă de “cafea”. Viaţa ne dă lovituri grele, dar de anul trecut mi-am luat o provocare: să experimentez diferiti înlocuitori 🙂 O să încerc să o duc pana la capăt. Poate se întrvede o rază de speranţă şi pentru tine!

    1. Irina spune:

      Chestia cu înlocuitorii nu mai funcționează la mine. Am devenit imună la orice este altceva.
      Toate cele bune! 🙂

  5. sweet & salty spune:

    Eu am să spun o chestie cu care posibil să nu fii de acord în faza asta. Pentru că. Punct.Unele persoane PAR a fi de neînlocuit, și nu pot fi înlocuite decât cu alte persoane de același calibru ori peste. Nu uita. Doar par și în anumite momente tinzi să crezi că așa este. Chiar ai convingerea asta. Dar timpul îți va demonstra că azi te înșeli. Privind în trecutul care va fi atunci acest azi, da-ul clar de azi, se va transforma în nu și vei privi cu duioșie amintirea.

    1. Irina spune:

      Da, foarte bine spus. Pot fi înlocuite doar cu persoane de același calibru sau peste. Numai că pe măsură ce te apropii de un maxim, de un vârf, ponderea acestor persoane excepționale, îmi permit să le spun, scade simțitor. Altfel spus, cu cât așteptările sunt mai mari, posibilitatea de a fi atinse este mai mică. Înțelegi tu ce vreau să spun 🙂 .
      Știu că timpul ar trebui să vindece, să schimbe perspectiva. Dar când acest timp începe să se măsoare în ani, începi să îți pui niște întrebări și îți cam pierzi răbdarea.
      Nu vreau ca acest da, al meu, să se transforme în nu, nu are de ce, nu îmi regret alegerea, afinitatea. Niciodată nu mi-a displăcut ceva care mi-a plăcut mult la un moment dat. Sunt destul de stabilă în alegerile și gusturile mele. Aș vrea doar să pot accepta nu-ul și să merg mai departe. 🙂

      1. sweet & salty spune:

        Înțeleg perfect ce vrei să spui și crede-mă că viața e o continuă surpriză. Never say never. 🙂
        Timpul nu vindecă, doar trece, ca apa pe vopseaua de ulei. Culorile rămân la fel de intense.
        Mă refeream că „da”-ul tău se va schimba în „nu” pentru că îl vei oferi pur și simplu altcuiva, nu pentru că ți-ai schimba gusturile.
        Uite, aș risca și aș pune un pariu cu tine. Să reluăm discuția asta, să zicem peste cinci ani. 🙂

Cuvântează, dacă ți-este voia!

