Mirări la ceas de seară

       Zi mare pentru Brăila. La puterea a doua deocamdată, dar cine știe ce ne mai așteaptă?!

         Brăila e pe primul loc la Evaluarea Națională, cu un procent uimitor de 92,4. Vă dați seama?! Nu s-a mai pomenit așa ceva din Epoca de Aur.  Dar nu, nu ne oprim noi aici! La anu` facem suta, pe cuvânt de bere și de mici! Școlile din județ își anunță cațavencian victoriile pe paginile de socializare.  Toate au atins suta. Halal și la mai mare! (Cine-a spart gașca oare?! ) Am bătut Capitala, ba chiar Clujul, frate! Oare câți dintre fericiții absolvenți, mă întreb, au pus mâna pe o carte? Oare câți au citit un roman, măcar o schiță sau o povestire? Nu vorbesc de cărțile de sinteze din care până și profii de română predau…în neștire :D. Oare câți știu să rezolve o ecuație? Sau să recunoască o fracție?!

        Al doilea om în stat e, de astăzi, brăilean.  Vă dați seama ce onoare?! I-am depășit p’ăștia din Teleorman.

12 comentarii Adăugă-le pe ale tale

    1. Irina spune:

      Mulțumesc 🙂 .

  1. fosile spune:

    Profesori buni, dedicaţi.
    Au reînviat DASCĂLII la Brăila.
    Felicitări!

    1. Irina spune:

      Mulțumesc. Deși eu nu am niciun merit. Și, nu știu de ce, dar nici nu mă pot simți mândră. Poate pentru că știu că altfel stau lucrurile în realitate ;). Un procent de 50 și ceva ar fi fost mai credibil.

  2. racoltapetru6 spune:

    Precis că nu au fost deconectate camerele de luat vederi din județul vostru? 😉

    1. Irina spune:

      Orice este posibil, Petru, crede-mă. La Brăila orice este posibil. 😦

  3. Poteci de dor spune:

    Mie totuşi îmi place să cred că au pus mâna pe carte şi asta s-a văzut în lucrări. Altfel, avem o problemă la alt nivel. Unul în care elevii chiar nu au nicio vină. Dar nu vreau să mă gândesc până acolo.
    Frumos procent!
    Mai rămâne să avem preşedinte brăilean, să fie treaba treabă 😀

    1. Irina spune:

      Mi-e greu să cred că procentul reflectă pregătirea elevilor. Am predat la gimnaziu, lucrez in sistem. Știu cam care e realitatea. Asta daca nu cumva standardele au coborât mult și e suficient sa cunoști alfabetul ca să promovezi :). În ultimii ani Brăila a fost în top la examenele naționale. Iar eu am colegi de facultate de 19- 20 de ani care scriu infect, exact cum pronunță, și care citesc silabisind, cum citeau pe vremea mea elevii cei mai slabi, în clasa a doua. Și au diplomă de bacalaureat. Deci despre ce vorbim?! 🙂

      1. Poteci de dor spune:

        Atunci înseamnă că profesorii corectori au o vină foarte mare.

        1. Irina spune:

          Din câte am înțeles, se corectează în alte județe. E un mister și pentru mine.

  4. Alex spune:

    Ha, ha! Mi-a plăcut finalul: „i-am bătut pe cei din Teleorman”! Asta e cea mai tare constatare. Despre „victoriile” din învățământ, sunt total de acord cu tine. Degeaba ne îmbătăm cu apă de ploaie din șanțul de pe marginea drumului. Realitatea este mult mai dură, iar nivelul multor elevi din ultimii ani este cumplit de scăzut. Să iei bac-ul, să fii la facultate și să nu știi noțiuni elementare de gramatică, pe care le înveți în clasele primare??? Și despre altele ce să mai vorbim?
    Ieri am citit un articol pe net, în ziarul Libertatea. În același articol, autoarea nu a știut cum să scrie corect „s-a dus” în trei locuri. Am crezut că s-a strecurat vreo greșeală de tehnoredactare, se mai întâmplă, dar în tot articolul apărea: „sa dus la…”. Așa o să vedem și acte normative din Parlament, hotărâri de la Guvern, diplome școlare, etc! Iar cel mai tristă este indiferența multora la asemenea „siluiri” ale limbii: „ei și ce dacă am greșit? Mi se fâlfâie de limba română!” Și li se fâlfâie de tot și de toate!
    Vom vedea ce va mai fi cu acești „eminenți”!
    Numai bine, dragă Irina! 🙂

    1. Irina spune:

      Asa este, Alex. Cei din sistem știu mai bine cum stau lucrurile, din interior. Între timp am făcut cercetări, am aflat misterul procentului incredibil de promovabilitate. La Brăila nu sunt lăsați să intre în examen decât cei care au șanse reale să îl promoveze 😉 .

Cuvântează, dacă ți-este voia!

