Activități de weekend

         Ultimul weekend înainte de marea nebunie a sesiunii. Vineri am uitat pentru mai bine de o oră și jumătate de griji, grație recitalului de muzică franceză și românească interbelică susținut de doi tineri artiști originari din Brăila, Diana Tudor și Alexandru Burcă. Emoție, nostalgie oarecum inexplicabilă, având în vedere că m-am numărat printre puținele excepții aflate la prima tinerețe din sală. Încă o dată am trăit senzația că eu nu aparțin acestui timp, că nu mă regăsesc acum și aici. Un public educat, din vechea generație. Respect pentru artiști, distincție, eleganță, cultură muzicală.  Singurul regret a fost că nu l-am putut aduce și pe tata la spectacol, ar fi gustat seara din plin, probabil nu s-ar fi putut stăpâni să nu fredoneze refrenele românești. Sub balcon eu ți-am cântat o serenadă, Cel mai frumos tango, Ce să fac dacă-mi placi?  

         Sâmbătă m-am relaxat muncind. A venit, în sfârșit, vremea ierbarului. Am presat ultimele plante culese, le-am ordonat și etichetat pe celelalte. Le-am migălit, le-am așezat frunză cu frunză, până la miezul nopții, cu o răbdare de care nu mă credeam în stare. Da, pasiunea face diferența. Aveam casa plină de ,,buruieni”, mi se închideau ochii de somn, dar n-am vrut să las nimic pe a doua zi. Când faci ceea ce îți place, toate celelate ocupații mai puțin plăcute și de care te-ai achitat din obligație până atunci devin și mai neplăcute. Nu o să dau exemple, dar cu siguranță bănuiți despre ce este vorba.

SAM_7481

         Astăzi, după obligațiile gospodărești de dimineață, mă voi dedica tot plantelor. Adun materiale despre importanța terapeutică și alimentară a unor specii mai mult sau mai puțin cunoscute, pentru două lucrări pe care le voi prezenta la sesiunea de comunicări științifice. Și o fac cu plăcere, de mai bine de o săptămână. Deși asta îmi ocupă cam tot timpul liber, după încheierea programului de lucru. Nu-mi amintesc să fi lucrat cu atât drag la orice altă lucrare, literară sau didactică (mai ales didactică-între noi fie spus, nu mi-au plăcut niciodată științele pedagogice).  Și am făcut destule la viața mea, majoritatea din obligație. Tare mi-aș dori ca pasiunea și elanul să persiste mult timp de acum încolo, să nu se transforme în corvoadă dacă aceasta va deveni, la un moment dat, ocupația mea de bază.

         La final, o mostră din ceea ce ascult pe repeat de vineri încoace, în diferite variante și interpretări.

7 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Ana spune:

    Am asa un feeling ca nu te va parasi entuziasmul..Frumos ierbar!
    Si mult succes cu prezentarea!

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Ana. A trecut aproape un an și încă sunt încântată de ce fac. Să fie!

      1. Ana spune:

        🤞🖒👏

  2. Poteci de dor spune:

    Frumos a ieşit ierbarul! Mă bucur că ţi-ai regăsit entuziasmul!
    Mulţumesc pentru cele două melodii, m-ai „contaminat” şi le ascult şi eu pe repeat 😀

    1. Irina spune:

      Mulțumesc. Entuziasm pentru plante am avut întotdeauna, doar că există anumiți factori perturbatori pe care nu pot să îi elimin deocamdată 🙂 . Mă bucur că ți-au plăcut propunerile mele muzicale. O zi frumoasă!

  3. Alex spune:

    Bine te-am regăsit, dragă Irina! Mă bucur pentru tine că te-ai delectat cu momente de muzică frumoasă. Asemenea spectacole fac foarte bine la suflet, mai ales când programul cotidian este unul aglomerat și stresant.
    Cu Ierbarul…. mai dat gata! O preocupare tare faină și migăloasă, pentru care te felicit sincer. Și chiar te rog să ne arăți mai multe, atunic când vei termina munca la el. Când am făcut ierbar prin clasa a 5-a, ajutat de mama mea, mi-am propus că voi mai face cândva un ierbar…. „ca la carte”, căci mi-a plăcut mult de tot botanica. Și acum mai pun prin cărți, la presat floricele și frunze frumoase. Sunt convins că este o preocupare foarte relazantă.
    Numai bine îți doresc cu drag și zile cu bucurii! 🙂

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Alex. Ierbarul e gata, dar nu e chiar că la carte pentru că a fost făcut în grabă, în timp scurt. Majoritatea plantelor nu au încă flori, a fost o primăvară rece. Normal ar fi fost sa îl predam toamna, nu la sfârșitul primăverii, dar asta e programa 🙂 . Și eu mi-am propus sa fac unul corect și mult mai bogat, în timp, pentru mine, să îmi rămână acasă. Acesta va rămâne la facultate.
      Toate cele bune și ție!

Cuvântează, dacă ți-este voia!

