Calculul erorilor

          Să descopere cineva o formulă pentru calculul erorilor în viață. O formulă care să afle și să cântărească defectele, așa cum ai cântări merele, la piață. Cu un rezultat exact, bine delimitat. Cu o marjă de eroare admisă de maxim cinci procente. Deloc indulgente.

         Fiecare, cu noțiuni matematice elementare, ar putea calcula. Identifica, număra, corecta. Unde și când a greșit. Cum și de ce s-a păcălit. Ce i-a lipsit. Ce a ratat. Ce i-a prisosit.

        Cei veșnic singuri n-am mai rătăci, sisific, în căutare de doi. Ne-am cântări constantele, am calcula variabilele, ne-am împărți la noi. Am găsi punctul terminus, am formula concluziile, ne-am opri din experimentat. Sau ne-am mai acorda, dacă ar vrea cifrele, cel mult un an de căutat. Printr-un simplu calcul al probabilităților, s-ar evita și cea mai mică dramă literară.  Am putea calcula cu precizie planul optim, ca în problemele acelea de programare liniară.  Un simplu grafic pe hârtie milimetrică ar fi suficient pentru a pune diagnosticul de incompatibiliate extinsă, izometrică.

             Să descopere cineva o formulă pentru calculul erorilor în viață. O formulă care să afle și să cântărească defectele, așa cum ai cântări merele, la piață.

 

13 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Drugwash spune:

    (Ce-am avut) & (ce-am pierdut) == (cine ştie cît) / (ce urmează) => (zău că nici nu mai contează) 🙂

    Fie ca anul ce vine să-şi ia revanşa pentru tot ce-ai pierdut şi suferit pînă acum!
    Te pup. La mulţi ani!

    1. Irina spune:

      Ba contează, Dragoș. Și lasă urme adânci…
      La mulți ani și ție!

      1. Drugwash spune:

        Hai, un pic de optimism, acolo, poate ajută şi el la îndeplinirea dorinţelor. 😉

        1. Irina spune:

          Știu atâtea persoane optimiste care și-au purtat singurătatea mai mult sau mai puțin demn, până la vârste înaintate… Și nu pentru că așa și-ar fi dorit. Se pare că optimismul nu le-a ajutat. 😉

          1. Drugwash spune:

            Poate că nu cunoşti persoanele potrivite. 😛
            Glumesc. Deşi n-ar trebui. Cunosc situaţia. Uneori nu putem face altceva decît să sperăm, măcar ca să nu cădem mai rău.
            Dacă gîndurile ar avea puterea aceea…

            1. Irina spune:

              Cred că speranța ne face mai mult rău în acest caz. Pentru că nici nu ne ajută efectiv, ba ne mai și distrage de la alte aspecte ale traiului zilnic. Apoi, în timp, apare și sentimentul de speranță deșartă, înșelată. Ar trebui să conștientizăm această incapacitate așa cum conștientizăm o boală cronică, de exemplu. Am diabet, nu mănânc zahăr. Am hipertensiune, mă feresc de sare. Sunt incapabil să am o relație, evit să mai caut așa ceva. E o realitate care chiar ma preocupă în ultima vreme. 🙂 Caut răspunsuri și nu găsesc. Ceva e greșit în mecanica universului, pe această latură. Undeva s-a strecurat o eroare. Sistemul nu s-a autocorectat. Nu s-a autoreglat. Poate peste milioane de ani…:)

              1. Drugwash spune:

                Cu tine n-o scot la capăt şi nici de-al dracu’ nu încerc să fac pe psihanalistu’ că numa’ afurisenie nu-mi trebe acu’ de sfîrşit de an! XD
                Da’ să ştii că în sinea mea am credinţa că se poate, chiar dacă necesită şi mai mult efort. 😉

                Îmi vine în minte un citat aproximativ dintr-un film de suflet pe care-l revăd mai des decît prevede legea:
                „- I’ve reached bottom of barrel!
                – Well, then search another barrel”

                1. Irina spune:

                  Fără număr, fără număr…. Să facem liste așadar.

                  1. Drugwash spune:

                    Sper să nu ajung pe lista ta… neagră. 😛 XD

                    1. Irina spune:

                      Eu nu mă refeream neapărat la liste negre. Dar, dacă vei continua să mă încurajezi, ai toate șansele 😆 .

                    2. Drugwash spune:

                      Mă mai miram de ce sughiţ… 😛 XD

  2. Poteci de dor spune:

    Ne-am robotiza, ne-am pierde sensul printre cifre…

    1. Irina spune:

      Iar așa, fără cifre, ne pierdem timpul, anii, speranțele, visurile. Pierdem oameni dragi. Ne pierdem pe noi…

Cuvântează, dacă ți-este voia!

