Constatare

Semne clare de…maturizare:

-Colegii de facultate ți se adresează cu dumneavoastră, deși insiști să te tutuiască.

-Părinții elevilor tăi sunt mai tineri decât tine.

-Actorii care te răvășeau în adolescență au albit, s-au îngrășat, au riduri și joacă roluri de bătrânei simpatici.

-Constați că toți bărbații care îți plac sunt luați de mult, ba au și doi-trei copii în dotare.

-Covârstnicii tăi îți par toți, fără excepție, bătrâni, deteriorați, deformați (Nu, tu parcă nu arăți la fel. Nu se poate. Nu, cu siguranță nu. Tu nu-ți arăți vârsta).

-Medicul la care mergi e mult mai tânăr decât tine, cu toți anii lui de facultate și de rezidențiat. (Asta parcă nu prea e în firea lucrurilor, nu-i așa?)

-Bărbații încep să te salute cu sărut-mâna. (Nuuu, nu asta, frate!)

-Porți căciulă din septembrie. În decembrie deja îți pui gluga peste căciula dublă și două fulare, fără să te mai gândești la ce va spune lumea.

-Începi să repeți, fără să îți dai seama, tot mai des și în contexte variate: ”Pe vremea mea…”.

-Oglinda te anunță în mod repetat că părul tău de invidiat, într-un final, s-a…decolorat.

-Stomatologul îți prezice că în cinci-șase ani va trebui să faci o lucrare de protezare.Doar  toți ajungem, de la o anumită vârstă, la așa ceva.

Nu-i așa?!

14 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Drugwash spune:

    Fericiţi cei care au ştiut să fructifice îndemnul „Live fast, die young!” 🙂
    Acu’ ce să facem, ne purtăm bătrîneţile cum putem mai bine. 😛
    Săru’ mîna! 😄

    1. Irina spune:

      Când eram copil, spuneam că cei trecuți de 30 de ani sunt bătrâni. Mama se supăra și mă contrazicea. Și acum cred la fel. Cred că eu voi muri de frica bătrâneții 😆 . A început să mă obsedeze rău de tot. Nu pot să văd cum îmbătrânesc. Nu mă pot imagina pe mine bătrână 😦 .

      1. Drugwash spune:

        Da’ nu-i nevoie să te uiţi în oglindă. 🙄 Mie îmi iese la perfecţie, mai ales că „înăuntru” n-am mai mult de şaişpe – hai optişpe – anişori. 😛 😄

  2. Poteci de dor spune:

    Cam aşa e. Din păcate. Sau din fericire? Îmi amintesc ce zicea bunicul când bunica se plângea de bătrăneţe: „io zâc mulţam. Că numai să mori de tânăr scapi de bătrâneţe. Aşe că bine c-am ajuns aci”.

    1. Irina spune:

      Nu cred că e prea bine. Cel mai bine e sa mori pe neașteptate, brusc, să nu ai timp să te gândești că spre asta te îndrepți. Pentru un om care nu crede in viața de după moarte, bătrânețea e cruntã. Știi că nu te mai așteaptă decât nimicul, de care te apropii cu fiecare zi care trece 😦 .

      1. Poteci de dor spune:

        Sunt liniştită deocamdată. Nu mă gândesc la bătrâneţe deci mai pot trăi 😀

        1. Irina spune:

          Pe mine deja mă obsedează. 😦 Am senzația că mi-a trecut jumătate din viață, poate chiar mai mult, și n-am făcut nici a zecea parte din ce mi-aș fi dorit. Pentru unele lucruri deja e prea târziu.

  3. Alex spune:

    Mare dreptate ai, dragă Irina! Oricât ne-am da viteji, timpul ăsta trece cu viteză și lasă urme… Ceea ce analizam pe vremuri, la cei de dinaintea noastră, acum observăm destul de critic la noi înșine. Ai un umor teribil, cum spui tu lucrurilor pe nume. Chestia cu purtatul căciulă din septembrie, m-a amuzat mult. Și cu ”sărut mâna”. Apropo….. sărut mâna Irina! Îți spun acum pentru că și uitarea este un „dar” al trecerii anilor! 😀
    De obsedat, nu mă obsedează, dar am ceva timp de când mă cam enervează oglinzile care îmi ies în cale și în care nu mai văd sub niciun chip pe flăcăul de odinioară. Mama ei de treabă…
    Sănătoși să fim! Atât cât se poate. Eu unul vreau să prind suta! De ani, nu la viteză! 😀
    Îți doresc cu drag o seară frumoasă!

    1. Irina spune:

      Oglinzile nu îmi sunt prietene nici mie. În toată casa am doar una mică, în baie.
      Să ți se-mplinească dorința, Alex! Și eu tot cam pe-acolo aspir, dar vom vedea. 🙂

  4. Alex spune:

    Sărbători cu sănătate, liniște și bucurii, dragă Irina! 🙂

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Alex.

  5. Drugwash spune:

    LA MULŢI ANI cu sănătate,
    baftă şi la facultate
    şi-n viaţă – pe cît se poate! 🙂



    Sărbători fericite (sau măcar fără belele)! 🙂

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Dragoș 🙂 . Din moment ce am închis telefonul, șansele să fie măcar liniștite au crescut 😉 . Nu că aș fi primit prea multe apeluri, dar nu vreau să le dau ocazia următorilor să-mi repete că asta e soarta mea și trebuie să o accept, de pe pârtie sau din cine știe ce pensiune unde sunt ei cazați 😀 .
      Sărbători liniștite!

      1. Drugwash spune:

        Te înţeleg foarte bine. La mine e linişte de fel, una-două excepţii sînt OK. 😉

        Îţi doresc să te simţi bine oriunde ai fi şi orice ai face! Mulţumesc la rîndul meu pentru urare. 🙂

Cuvântează, dacă ți-este voia!

