Primăvara din balcon

on

Cum primăvara se cam lasă așteptată, după ce februarie ne-a păcălit cu zilele lui mult prea calde, și cum nu prea-mi place să mă plimb în zilele reci și mohorâte, cu toți mugurii ce stau să pocnească, zilele acestea o să mă bucur de primăvara mea captivă în balcon, la căldurică 🙂 .

Flori

28 de comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. domnuio spune:

    Ce frumos e la tine !!!

    1. Irina spune:

      Mulțumesc. 🙂 Îmi plac foarte mult plantele, mai ales cele cu flori. Nu pot rezista tentației de a-mi tot cumpăra. Păcat că nu tuturor le place orientarea nordică a apartamentului, așa că trebuie să mă mulțumesc doar cu cele iubitoare de umbră 🙂 . Violetele africane se pare că se simt în largul lor.

  2. racoltapetru6 spune:

    Dă-mi voie să mă bucur și eu, alături de tine! Doar virtual, firește! 🙂

    1. Irina spune:

      Sigur, cu plăcere! 🙂

  3. whiteeclipse spune:

    Vreau și eu într-un așa colț de Rai. 😊 Și ce bine ar mege acolo o canapea micuță și o carte bună în brațe! (:

    1. Irina spune:

      Într-adevăr, și eu visez la așa ceva. Din păcate, spațiul e cam strâmt, dar văd eu ce fac, în timp 🙂 .

  4. M.C. spune:

    O…minunată ploaie de culori! 🙂

    1. Irina spune:

      Daaa! Aștept acum și crăciunița (a făcut al doilea rând de boboci, cred că de la îngrășământ) și Kalanchoe.

  5. Drugwash spune:

    Uaaa, sînt gelos la maxim!!! Ptiu-ptiu, să nu le fie de deochi, ce frumoase sînt cu toatele! 🙂
    Tare-aş vrea să pot avea şi eu aşa minunăţie, dar se pare că nu reuşesc. Poate că se face simţită lipsa unei mîini (şi-a unui suflet) de femeie…

    Să-ţi trăiască şi să te bucure cît mai mult timp floricelele tale! Şi un weekend cît mai plăcut! 🙂

    1. Irina spune:

      Nici eu nu reușesc să le fac pe toate să se simtă în largul lor, florile iubitoare de soare mor la scurt timp după ce le aduc, altele nu rezistă căldurii din balcon, pe timp de vară 😦 . Dar cu violetele și orhideele se pare că am o relație specială 😉 . Cred că și dragostea contează, nu îmi pot explica în ce fel ar simți ele asta, dar am tot dat din ele și vecinilor, și altor persoane, chiar mamei. Cum le duc de acasă, nu le mai merge bine, ba nu mai înfloresc, ba mor 😦 . Mama, cel puțin, chiar le iubește, bine, nu cum le iubesc eu, cred, ca pe niște ființe. Nici nu cerd că vorbește cu ele 😆 . Pe cea roșie (Anthurium) am avut-o la vecini în perioada când am zugrăvit, am adus-o aproape moartă, mai avea câteva frunze, nu credeam că supraviețuiește, dar și-a revenit 🙂 .

      1. Drugwash spune:

        Ai perfectă dreptate, dragostea contează şi ele o simt chiar dacă pentru majoritatea oamenilor asta ar părea o aiureală. Probabil nici eu nu mai sînt capabil de aşa ceva dacă alor mele nu le mai merge bine. 😦

        Mai e şi vorba de mediu, diferenţe de umiditate şi compoziţie a aerului, iluminare naturală/artificială, frecvenţa şi cantitatea udărilor… Cum fiecare plantă are propriul ritm de viaţă şi propriile condiţii propice e nevoie de foarte multă atenţie la detalii, trebuie să le cunoşti pe fiecare în parte şi să le oferi exact condiţiile necesare, nu să le tratezi pe toate identic. Poate vecinii nu au ţinut cont de asta.

        Şi mai e ceva foarte important: diverse specii nu se suportă una în preajma alteia şi inevitabil unele dintre ele mor. Am învăţat asta de la plantele acvatice pe vremea cînd aveam peşti. Acvariştii experimentaţi recomandau anumite asocieri stricte şi avertizau împotriva altor asocieri nepotrivite. Plantele emană anumite substanţe în mediul înconjurător care pot dăuna altor specii, e ca şi cum şi-ar marca teritoriul. E posibil ca asta să se întîmple şi cu plantele terestre şi mai ales într-un spaţiu închis slab aerisit. Nu ştiu dacă s-au făcut cercetări în acest sens şi dacă sînt disponibile public însă e de ţinut cont.

        Mă bucur că şi-a revenit Anthurium, probabil dragostea dintre voi e reciprocă dar are şi o relaţie de bună vecinătate cu colegele ei. 🙂

        1. Irina spune:

          Anthurium e singură în cameră acum, nu mai are vecine. E singura pe care am riscat să o aduc în camera mea, unde e și mai puțină lumină decât în balcon. Văd că până acum a rezistat, deși florile sunt mai anemice, parcă.

          1. Drugwash spune:

            Lumina e o componentă critică. Dacă i se degradează situaţia va trebui să-i găseşti alt loc, eventual un schimb cu alta care acceptă mai puţină lumină, cum ar fi Crăciuniţa (cred). Nu ştiu dacă ar ajuta puţin îngrăşămînt suplimentar.

      2. irenadaiana spune:

        Anthurium prefera semiumbra si racoarea si nu prea multa apa. Cand dai flori cuiva sa nu dai Duminica – se spune ca le ingropi pe ale tale. Sa nu le dai cu inima-indoita ca simt ca nu vrei sa te desparti de ele. Mai bine iti pui doritorii sa le fure. Mie , florile „furate” mi s-au prins mereu si le-a fost mult mai bine decat celor primite. 🙂

        1. Irina spune:

          E adevărat că nu prea pot oferi cu toată inima, asta sunt eu, mai individualistă/posesivă de fel și nu-mi place să-mi împart lucrurile cu alții. 😦 Nici să cer ajutorul sau să cer de la alții. Ofer doar dacă mi se cere. Nu e valabil și pentru persoanele apropiate, de care mă leagă sentimente mai profunde. Și într-adevăr, vecinii au udat-o prea des, de aceea i se îngălbeniseră frunzele. Când am revenit la udarea normală, și-a revenit și ea. Din aceeași cauză și mama pierde majoritatea florilor, are ea impresia ca trebuie udate des, zilnic, dacă se poate 🙂 . Eu le ud o dată pe săptămână în sezonul rece și de două ori în sezonul cald, având în vedere că majoritatea nu sunt iubitoare de apă.

  6. illusion spune:

    Dar ce balcon colorat ai!

    1. Irina spune:

      🙂 Măcar balconul să fie pata de culoare din viața mea.

      1. illusion spune:

        Știi cum se zice: „noi să fim sănătoși…” Cât despre culori, nu știi niciodată când te invadează:)

  7. Poteci de dor spune:

    Minunat colţişorul tău. La mine nu prea rezistă florile. Nu ştiu de ce… prea mult soare sau prea puţin. 😦

    1. Irina spune:

      Cred că ai putea să încerci până găsești câteva compatibile. Nici la mine nu rezistă multe.

      1. Poteci de dor spune:

        Mi-e frică să nu fiu eu de vină şi să le chinui auirea. Am avut şi căpşuni, au crescut frumos, au făcut două mogâldeţe şi când să se coacă s-au uscat de tot 😦

        1. Irina spune:

          N-am încercat cu plante comestibile. Am semănat mai demult mărar și pătrunjel și nici măcar nu au încolțit 😦 .

  8. irenadaiana spune:

    Preasuperba primavara ta balconata! :):)

  9. Ana spune:

    Primavara ta este superba….m-as muta la tine in balcon…😊

    1. Irina spune:

      Primăvara da. Vara, în schimb, e cuptor 😦 .

      1. Ana spune:

        Si la mine la fel….dar zau daca conteaza , ca lasam sa se faca curent 😀

  10. Alex spune:

    Ce de minunatii de flori ai pe balcon, draga Irina. Un refugiu extraordinar, pentru zile mohorate.
    Numai bine iti doresc cu drag! 🙂

Cuvântează, dacă ți-este voia!

