Bijuterii în ghiveci

         Astăzi am îmbogățit mica mea grădină din balcon cu două ghivece noi: unul cu un trandafir pitic-pitic, drăgălaș foc, altul cu gingași clopoței, florile mele dragi. Nu-mi mai cumpărasem de mult flori, ba și pe celelalte abia le-am adus acasă de prin vecini, după lunga perioadă a renovării. Așa că am recuperat timpul pierdut, le-am mutat în căsuțe mai spațioase, le-am alintat și le-am asigurat de toată dragostea mea, sub privirile ironic-acide ale fratelui meu, insensibil la chiar obiectul muncii lui (”Alte buruieni? Unde le mai pui și pe-astea?”). Sper să reziste, deși clopoțeii au ajuns cam ciufuliți acasă, iar cu trandafirii de interior nu am avut experiențe prea fericite până acum.
SAM_6299

SAM_6302

18 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. sweet & salty spune:

    Foarte frumoase! Și eu iubesc florile. Bravo că ai terminat cu renovările. Eu încă nu. 🙂

    1. Irina spune:

      Nu a fost o renovare generală, baia și bucătăria mai au de așteptat. Deși, după starea in care am ieșit din marea prăfuială, nu cred să mai prind curaj prea curând, mai ales că eu am fost obișnuită să trăiesc simplu. Probabil o să mă apuc și de ele când vor ajunge de neutilizat 🙂 . Nu îmi plac schimbările, nici acum nu m-am acomodat , încă mă simt în vizită la mine acasă. Am ajuns să mă simt cel mai bine în bucătărie, pentru că a rămas cum era.

      1. sweet & salty spune:

        Eu tocmai bucătăria aștept să fie terminată. Aici au fost renovări majore, așa că praful și nervii au jucat șotron. 🙂
        Abia aștept să fie totul gata. Pentru că încă am lucruri multe în cutii (din aprilie).

        1. Irina spune:

          Offf, de aproape un an …Cred că e greu. Dacă va fi să mă apuc vreodată de bucătărie sau baie, o voi face într-o vacanță de vară, să pot pleca la ai mei trei luni. Să vin numai în control și la final, când e totul gata 😆 .

          1. sweet & salty spune:

            Este greu, dar casa e destul de mare (e pe două nivele și doar primul nivel e aproximativ gata, mai trebuie backsplash la bucătărie și instalate niște prize) și au fost lucrări majore. Casa are 45 de ani și am mutat inclusiv anumiți pereți. Nu ne-am așteptat să dureze atât de mult. E groaznic să locuiești într-o casă în timpul renovărilor. Dar mai e un pic. 🙂 Dacă poți pleca e ideal. Eu nu aveam cum. 🙂

            1. Irina spune:

              A durat la mine trei luni, cu modificări minore în două camere de apartament la bloc 🙂 . Eu aș zice că la tine e bine, prin comparație. Și eu am locuit în apartament în toată această perioadă, a fost crunt. Nu credeam să mai scap vreodată de praful fin care intrase peste tot. Doar ce am avut în saci de plastic a scăpat. Mă spălam pe cap și a doua zi, cand îmi treceam mâna prin păr, îl simțeam aspu, scorțos 🙂 . Plantele sunt prăfuite, bine că n-au murit. Pe cele mari le-am mai scos pe casa scării, i-am mai rugat pe vecini să mi le găzduiască, pe cele mici le-am spălat când s-a terminat totul, dar violetele africane au frunzele acoperite cu perișori, nu am avut cum să le protejez, am vreo douăzeci de ghivece. Și au fost ținute în bucătărie, unde nu s-a lucrat efectiv. Încă vreo două săptămâni după ce s-a terminat trebuia să șterg praful zilnic, se aseza văzând cu ochii. Credeam că o să ajung obsedată de praf, dar am scăpat 🙂 .

              1. sweet & salty spune:

                Da. E greu. Eu din păcate am pierdut câteva plante. 😦 Și-mi sunt atât de dragi. Dar e pe terminate, încă … puțintică răbdare 🙂

  2. Drugwash spune:

    Mvaaaai, ce frate insensibil ai! Îmi aduce aminte de mine pînă acum vreo şase-şapte ani. XD

    Arată bine ambele, dincolo de doi-trei clopoţei mai ofiliţi – condiţiile de viaţă, deh. 🙂
    Să-ţi trăiască şi să prolifereze! 🙂

    La mine au înflorit de ceva vreme şi „plămînul” (Begonia) şi încă vreo două pe care nu ştiu cum le strigă mama lor, plus Măriuca de pe hol care a fost harnică în săptămînile trecute şi încă are mulţi boboci. 🙂

    Din păcate, cele două ghivece mari cu Yucca au rămas afară în ger şi au degerat, s-au pleoştit şi mare ar fi minunea dacă ar scăpa măcar puiuţul uneia dintre ele, acum că le-am băgat pe hol abia azi. Am fost foarte delăsător – mea culpa! ^^’

    1. Irina spune:

      Daaa, e agronom, dar nu iubește plantele de apartament, le consideră mutanți sau plante chinuite, fără nicio utilitate 😆 . Aceeași părere o are și despre animalele de companie. Din cauza lui nu mi-am adus eu în casă pisică până acum 😦 .
      Clopoțeii s-au ofilit pe drum, nu știu de ce. Deh, îngrămădiți în sacoșe, în microbuz …părăsesc subiectul, unul tot fără soluție, că nu mă văd conducând în veci, oricâtă voință aș avea 😉 . Nu am nicio aptitudine în acest sens. Offfff….
      Să-ți trăiască și ție, să te bucuri de ele! Plămân nu am, nu știu dacă i-ar prii la mine, că e cam umbră. Nici cactușii nu îmi merg. Crăciunica albă a făcut, totuși, cîțiva boboci, sper să înflorească într-o săptămână. Măriuca e crăciuniță, cumva?
      Eu abia am loc să pășesc în balcon și tot mai vreau să mai aduc :)) . Mama le scoate în curte vara, iarna pierde multe, pentru că nu are toate camerele încălzite, iar acolo unde le ține nu e suficientă lumină.

      1. Drugwash spune:

        Adevărul e că şi mie mi-e milă de unele plante, cum stau ele chinuite în ghivecele cînd e clar că au nevoie de spaţiu să se desfăşoare. Dar niic nu le pot lăsa să moară sau să le ucid cu mîna mea. Yucca îmi dă mari mustrări de conştiinţă deja. 😦

        Sînt unele plante care au nevoie de aerisire, de curent de aer sau cel puţin spaţiu larg. Posibil ca clopoţeii să se fi speriat cînsd s-au văzut şi înghesuiţi şi l aîntuneric şi atunci unii s-au sacrificat pentru cei rămaşi. Am observat comportamentul ăsta şi la o specie de ardei iute din care aveam cîte două-trei fire la ghiveci, unde lipsa apei sau a aerului proaspăt a făcut ca unul sau două fire să se usuce pentru a-l lăsa pe cel mai puternic să trăiască.

        Begonia are cerinţe modeste, s-ar putea să meargă bine şi al tine. Eu am scos-o afară astă-vară şi i-au picat toate frunzele, a stat în soare, curent de aer şi a avut şi prea multă apă. Acum are oarece lumină dar din spatele geamului de la dormitor, apă puţină şi temperatură moderată – şi-a revenit bine şi a înflorit, ca şi iarna trecută de altfel.

        Măriuca e cu totul altă specie, creşte haotic şi înfloreşte chiar în condiţii mai neprielnice – flori roşii cu un fel de codiţă. Mătuşă-mea îi zicea „sporul casei”, dar am mai primit vreo două cu aceeaşi denumire populară şi specii diferite, aşa că nu pot avea încredere. O să pun o poză-două cîndva, să vezi, dacă nu găseşti între timp.

        Crăciuniţa mov încearcă să înflorească dar e prea cald şi prea multă lumină pentru ea în locul acela. E prea blîndă iarna asta. Să vedem dacă reuşeşte.

        Şi eu le scot pe ale mele afară vara, dar uite că unele nu se înţeleg cu prea multă… libertate. 🙂 Cred că în vara asta o să ţin cîteva în dormitor, acolo unde sînt acum. Ardeii în schimb se bucură de soare, apă şi aer curat. De-aş pune ceva seminţe acum, să apuce să rodească la vară…
        La bloc e mai greu, că n-ai cum să jonglezi cu poziţia şi lumina, doar aerisirea şi apa. Dar dacă ştii să alegi plantele după condiţiile de la tine totul ar trebui să fie OK. 🙂

  3. Gigi Țepuș spune:

    Florile ne dau un sentiment plăcut …. Amuzante considerațiile tale despre musafiri în propria lor casă! 🙂

    1. Irina spune:

      Da, deși nu toți sunt iubitori de plante.
      Chiar așa m-am simțit mult timp, musafir. Îmi era dor de lucrurile vechi, așa uzate cum erau. Dar așa sunt eu în general, nu-mi plac schimbările, mă acomodez foarte greu la nou 🙂 .

  4. Poteci de dor spune:

    Să trăiască, să-nflorească! Tare frumuşele sunt. Rezistă trandafirii aşa? Uff, ai mei s-au uscat toţi 😦

    1. Irina spune:

      Mulțumesc :). Eu am mai avut doi, unul s-a uscat, pe celălalt l-am plantat în grădina de la țară după perioada de înflorire, s-a prins numai un fir din cele trei care erau în ghiveci. Anul acesta a înflorit în grădină. Nu cred că rezistă prea mult în ghiveci, doar până se ofilesc florile.

  5. Alex spune:

    Foarte frumoase floricele! Clopoțeii sunt atât de veseli și gingași. De trandafirii pitici sunt îndrăgostit. Păcat că nu țin prea mult, de câte ori mi-am luat aceste floricele acasă. Sunt foarte sensibile pentru înghesuiala dintr-un apartament.
    Numai bine și o iarnă frumoasă în continuare, dragă Irina! 🙂

  6. să sperăm că urmează postări la fe lde colorate cu floricelele la maturitate 😀 fingers crossed

  7. Chiar că-s nişte bijuterii…frumos spus. ❤ 🙂

Cuvântează, dacă ți-este voia!

