Toamnă

9 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Drugwash spune:

    Wow, pe ce continent sau planetă e asta? O_o
    La mine e dezolant de galben-uscat peste tot, nici umbră de floare. 🙂

    Cum îţi merge, s-au mai aşezat treburile? 🙂

    1. Irina spune:

      E acasă acasă, la ai mei 🙂 .
      Încă nu, deja m-am obișnuit cu deranjul, am impresia că așa stau de o veșnicie. Repar una, se strică alta, toate sunt în saci, cutii. Aștept mobila, săptămâna viitoare, am început curățenia de după renovare, dar mai sunt multe de făcut. Totul e acoperit cu un praf alb de care nu cred să scap prea curând, cu toate eforturile mele de a-l îndepărta 🙂 . Abia aștept să revin la micile mele plăceri: scris/citit pe blog, reluat lectura întreruptă acum două luni, filme, leneveală, prăjitureală, croșetat etc.

      1. Drugwash spune:

        Ah, ai tăi au un paradis în propria grădină! 🙂 Cîtă muncă dar şi ce răsplată! 😉

        De reparaţii şi stricăciuni nu-mi spune – ieri am stat vreo oră în baie trăgînd apa şi bibilind la chiţibuşurile rezervorului de WC care refuza să mai închidă. Mă miram eu de ce apar patru metri cubi pe factură, cînd de obicei nu săream de unul singur. Trebuie înlocuit, s-au uzat piesele de plastic, dar cine are bani de aşa ceva? N-am nici să iau pisoiului de mîncare, că pentru mine…

        Hai că mai ai un pic şi e gata, barem să apuci să le aranjezi pe toate pînă vine iarna aia rea, c-o să fie mai greu atunci. Multă baftă şi-un weekend cît se poate de relaxant! 🙂

        1. Irina spune:

          Mulțumesc, Dragoș. Weekendul a început cu mopul în mână și tot așa se va încheia 🙂 .
          Rezervorul meu de la WC are aceeași problemă de vreo doi ani și probabil o va mai avea vreo doi ani pe puțin, până vine rândul băii la reparat. Se oprește doar după două-trei palme 😆 .

          1. Drugwash spune:

            Dacă weekend-ul nu se opreşte cu mopul pe spinare tot e bine! XD

            Nu ştiu ce model e rezervorul tău dar ai putea încerca să-l resuscitezi, presupunînd că nu sînt piese foarte uzate. Uneori se depune calcar şi/sau rugină, ceea ce împiedică funcţionarea corectă.
            Scoate cu mare atenţie capacul rezervorului (nu trage brusc să nu rupi pîrghia de acţionare – trage un pic în sus să se desprindă apoi lateral dreapta să iasă braţul din tub!) şi toarnă în apă nişte detergent manual. Dacă ai un detartrant puternic la îndemînă (eu am ‘Netty’, butelie neagră de plastic, conţine acid clorhidric – foarte toxic!), pune şi de-ăla (atenţie la aburi, pot fi toxici!). Agită un pic să se dizolve (cu un băţ, lingură de lemn etc.) apoi ia nişte apă de acolo şi toarnă sus pe piesele de plastic. Lasă aşa vreo oră.

            Dacă-ţi poţi da seama de funcţionarea sistemului încearcă să forţezi uşor cu mîna deschiderea/închiderea, vezi dacă se simte că „ţine” sau are o mişcare lină. Dacă „ţine” şi apoi „sare” brusc înseamnă că-s piesele uzate. Poţi încerca să ungi puţin lagărele pieselor în mişcare cu ulei de motor auto (sau de uns lanţul la motoferăstrău), dar nu cu ulei de bucătărie!

            Evident, dacă nu te simţi în măsură să execuţi operaţiunile prezentate, roagă-l pe fratele tău să încerce.

            Eu am făcut tot ce am spus mai sus şi momentan se pare că funcţionează corect – să vedem pentru cît timp. 😉

            Mopuială rapidă şi uşoară! 🙂

            1. Irina spune:

              😆 Bine că ai făcut precizarea să-l rog pe fratele meu, deja mă pierdusem bine de tot printre explicații. Știu că l-a desfăcut la momentul respectiv, dar fără efect. O să îi transmit instrucțiunile. O seară plăcută!

  2. Alex spune:

    Minunate frumuseţi ale toamnei! Ce-o să le mai ducem dorul…. Îţi vine să crezi că am început ultima lună din an???

    1. Irina spune:

      A fost o toamnă lungă și frumoasă. Doar că nu prea am avut eu timp să mă bucur de ea…

Cuvântează, dacă ți-este voia!

