Cârciumărese

on

         Cârciumărese. Nemțoaice. Zinnia. Florile copilăriei mele.

        După ani, le-am regăsit în grădina casei părintești, parcă mai mici, dar la fel de vesele și de colorate. Mi-au și trecut prin fața ochilor crăticioarele cu torturi de lut pentru păpuși, gătite cu petale multicolore, apoi lăsate să se coacă la soare. Și m-am prins din nou în hora amintirilor.

12 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. vax-albina spune:

    Torturi ca torturi. Dar făceam mici grădinițe de flori din pământ, pietre și floricele. Mulțumesc că mi-ai amintit.

  2. 9 spune:

    Iubesc cârciumăresele pentru varietatea culorii şi formei. 🙂

    1. Irina spune:

      Da, și mie îmi plac pentru că înfloresc în foarte multe nuanțe, au flori mari, rezistente.

  3. sweet & salty spune:

    Nu le-am văzut de multă vreme și erau din categoria florilor pe care le știam bine dar nu aveam un nume pentru ele. Îmi amintesc de grădina bunicii. Culori cu petale 🙂

    1. Irina spune:

      Frumos spus! 🙂

      1. sweet & salty spune:

        Mulțumesc Irina! Mi-e dor să te citesc. 🙂

  4. Drugwash spune:

    Mă aşteptam să văd nişte blonde înalte, solide şi urîte ca toate nemţoaicele, stînd fie în pragul cîrciumii fie în spatele tejghelei ori trebăluind pe la mese. 😛 Glumesc! 😀

    Nu mi-s familiare florile respective, n-am avut în grădină în copilărie, dar atîta vreme cît aduc culoare şi zîmbete sînt bune şi ele ca oricare altele. 😉

    1. Irina spune:

      Blonde pe blogul meu n-ai să vezi, nici de altă culoare 😆 . Flori sau fructe ”blonde”, cu siguranță. 🙂

      1. Drugwash spune:

        Frumuseţea există la toate tipurile de „containere”. 🙂 Nu cred că te va condamna nimeni – nici măcar tu însăţi – dacă vreodată îţi va „scăpa”, să zicem, o (nu neapărat) blondă drăguţă ţinînd în braţe un buchet minunat de flori sau ceva de gen. 😉 Dar nu încerc să-ţi forţez mîna, doar zic şi eu din mintea mea. ^^’

  5. Poteci de dor spune:

    Daaa, chiar florile copilăriei. A trecut ceva timp de când nu le-am mai văzut. Mulţumesc pentru reamintire!

  6. Alex spune:

    Bine ai zis: florile copilăriei! Prin toate grădinile de pe strada bunicilor erau cârciumărese multicolore, iar oamenii puneau flori şi la poartă! Era atât de frumos…
    Ha, ha! Se pare că jocul cu „torturi din lut” pentru păpuşi era tare popular pe vremea noastră. Bunica ne făcuse şi căsuţă pentru păpuşi şi ce frumoase erau zilele de vacanţă, împreună cu ceilalţi copii…
    Zile bune, dragă Irina! 🙂

    1. Irina spune:

      Anul acesta le-am readus și noi în grădină, mama nu prea le agreează, nu știu de ce, dar mie mi-au plăcut dintotdeauna.
      Cât despre vacanța de vară, o așteptam tot anul. Acum abia aștept să se termine, să scap de plictiseala zilelor fără rost 😦 .
      Numai bine, Alexandru!

Cuvântează, dacă ți-este voia!

