Bolnavă

Sunt bolnavă. De prea mult gând. De suflet. De vorbe. De visare. Am deficit de carne. Dau tot mereu eroare.

Am sufocat bestia-n somn, copil nătâng, instinctul i-am uitat. Acum e prea târziu, sânge prea rece, trup împuținat.

Am înghițit, zadarnic, iluzii. Drajeuri colorate. Viața e grea, urâtă, e chin, nu-i ca la carte. Iubirea asta nouă, reală, nu-i cum aș vrea să fie. E lucru mare, cere sânge, nu-i pentru copile.

E carne, trup nebun, e luptă-nverșunată de fiare slobozite-n rut, nu e ce-a fost odată. Ai declamat lucid, ca pe o poezie. Deci am citit prea mult. Am hiperfantezie.

Gândesc și simt pe dos, sunt unicat, una-ntr-o mie. N-ai mai văzut așa ceva și speri să nu mai fie. Nu este leac, sau poate-ar fi, de-aș vrea o vindecare. Dar eu nu vreau să-nvăț nimic, sunt condamnată din născare.

Mai multă patimă, mai multă muncă, mai mulți bani, mai multă-ncrâncenare. Mereu mai mult. Așa e viața, doar suntem animale. În dragoste și-n muncă, luptă, sânge, înverșunare.

Ascult. Zâmbesc. Nu e așa. E doar o amăgire. Viața nu-i chin, nu-i patimă, nu-i ispășire. Pentru nebuni e mai frumos. O știu prea bine. Cred c-am citit pe undeva, demult, în cărțile cu prinți și zâne.

8 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Poteci de dor spune:

    Ai uitat să spui şi că eşti „bolnavă” de talent. Şi de ăla de a transmite emoţii printre cuvinte.

    1. Irina spune:

      Cât aș mai vrea să mă vindec de ”boala” asta, de-ai ști cât aș vrea! E suferință, neputință și atât, nimic mai mult.

  2. Drugwash spune:

    Cuvintele-mi ar pîngări, deci tac şi privesc în sus spre tine.

  3. sweet & salty spune:

    Hiperfantezie. E o boală „bună”, la fel ca aceea de-a avea un suflet mai mare decât prevede legea. 🙂

    1. Irina spune:

      De-ar inventa cineva un vaccin, ceva… „Bună” sau nu, cert e că nu mi-a adus nimic bun până acum. E doar o formă de inadaptare la AZI 😦 .

      1. sweet & salty spune:

        E bună că nu-i rea. 😀
        Am ghilimelit-o că boală bună… hmmm. Ar fi sub semnul lui nu.
        Te înțeleg, mi-ar fi plăcut să trăiesc în alt secol, în trecut, când lucrurile erau mai simple și mult mai curate. Să-ți spun un secret: sub masca mea de „Happy face” se ascunde o neadaptată. Doar că nu am curajul să ies pe stradă fără mască. O pierd uneori, dar foarte rar. Iar atunci invariabil un „deștept” mă înțeapă. Și doare. Așa că mă străduiesc să mi-o păstrez, chiar și atunci când strânge, sau mă ustură pielea de lacrimile care curg sub ea. Până la urmă lumea e o scenă de teatru. Un carnaval cu măști. Eu… happy face. 😀

  4. Cristian spune:

    Încă nu a trecut ?

    1. Irina spune:

      Încă nu. Suferința acută de acum va trece, în timp, dar „boala” e cronică, nu e de ieri, de azi. Mai devreme sau mai târziu va fi declanșată de alți factori. De-aș putea să tratez totul cu mai puțină simțire, ca să mă exprim delicat. 🙂

Cuvântează, dacă ți-este voia!

