Pietre

on

TABĂRA DE SCULPTURĂ DE LA MĂGURA

      Am plecat spre Măgura fără așteptări prea mari, cârcotașă cum sunt. Vizitasem tabăra într-o excursie școlară, în urmă cu vreo opt ani. Îmi aminteam doar iarba uscată, soarele arzător, gălăgia și, mai presus de toate, plictiseala. Număram minutele și așteptam să se dea semnalul de plecare, dornică să ajung acasă, să mă spăl și să scap de pantalonii albi, mult prea lungi și largi pentru mine, împrumutați de la o colegă, după ce ai mei făcuseră o baie sănătoasă de nămol la Vulcani.

      De data aceasta, locurile m-au surprins mai mult decât plăcut. Drumul până acolo a fost o adevărată încântare. Pădure, aer curat, cântec de păsări, ochiuri de apă ascunse în umbra copacilor, verde viu întrecându-se cu seninul, nori de vată hârjonindu-se peste dealurile bătrâne.

      Tabăra în sine a fost o altă surpriză plăcută. Am descoperit că se întinde pe o suprafață mult mai mare decât credeam. Un loc plăcut ochiului, numai bun pentru relaxare.  Un peisaj bucolic, cu nuci și meri legănându-și frunza domol, în sunet de talangă. Ghid ne-a fost o cățelușă tare drăgălașă și jucăușă, care ne-a însoțit aproape tot drumul și pe care am răsplătit-o, la despărțire, cu tot felul de bunătăți. SAM_5884_Edited_Edited

         Mi-ar fi plăcut ca sculpturile să fie altfel etichetate, pentru o mai ușoară identificare. Sunt grupate pe ediții, iar plăcuțele de identificare precizează doar numărul și anul, numele și autorul regăsindu-se pe panourile mai mari aflate la intrarea în zona ce găzduiește ediția respectivă. Am reușit să vizităm doar câteva astfel de zone, tabăra întinzându-se pe o suprafață de 21 de ha. Din păcate, am reținut doar câteva nume ale exponatelor. Aș reveni oricând cu plăcere acolo, mai sunt atâtea de văzut, iar atmosfera a fost indiscutabil pe gustul meu. Liniște, curățenie, umbră, verdeață. Veșnicie.

 

9 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Drugwash spune:

    Regina şade pe jilţ. 😛

    Vacile din ultima poză sînt uimitor de bine finisate, zici că-s naturale. 😛 XD XD XD

    Pînă la urmă e aşa cum zici: pietre. Natura e superbă aşa cum e ea. 😉

    1. Irina spune:

      Da, coroana îmi mai lipsea. Și condurii de cleștar 😆 .
      Văcuțele chiar întregeau peisajul. Nu mai spun că asigurau și fundalul sonor. Bine că am scăpat fără căpușe! 🙂

      1. Drugwash spune:

        Hehe, dincolo de glume cred că a fost foarte plăcută experienţa în ansamblul său. 🙂

        1. Irina spune:

          Da, m-am simțit foarte bine, chiar dacă îmi mai aduceam aminte de căpușe din când în când. Asta e cea mai recentă fobie a mea când vine vorba de stat la iarbă verde 😆 .

          1. Drugwash spune:

            Pe de o parte te înţeleg foarte bine; Sabina, cea din fotografia de culoare închisă de pe blogul meu, a avut o experienţă traumatizantă cu căpuşele, de pe urma căreia a tras vreo doi ani de zile cu tratamente contra boreliozei (Lyme) şi alte efecte colaterale.

            Pe de altă parte, teama de boală (dusă uneori pînă la paranoia) poate diminua pînă la anihilare orice experienţă plăcută.

            Un compromis se cere neapărat, altfel fie renunţăm la a mai trăi frumos, fie trăim iresponsabil pînă ne lovim de implacabil. Mă bucur că ai reuşit să găseşti cumva acel compromis care să-ţi permită să savurezi clipele în natură. 🙂

  2. Cristian spune:

    Mintea omului, de multe ori chiar fără voia lui, funcționează pe asocieri. Citind titlul m-am și trezit fugind spre Blaga…

    1. Irina spune:

      O piesă încărcată de emoție, pe măsura versurilor. Blaga a fost/este poetul meu preferat, rivalizând cu Arghezi, dar cu rușine recunosc că nu am avut cunoștință de aceste versuri până azi 🙂 .

      1. Cristian spune:

        Poezia se numește de fapt „Cântec în noapte”. „Pietre” a fost titlul ales pentru melodie. Dar, oricum s-ar numi, versurile sunt superbe.

  3. Alex spune:

    Frumoase locuri, minunat îmbogăţite cu acele sculpturi. Am fost şi eu odată pe acolo, în copilărie şi ţin minte că mi-a plăcut tare mult.
    Numai bine, dragă Irina! 🙂

Cuvântează, dacă ți-este voia!

