Jurnalul de sâmbătă (5)

7 februarie 2015

       Pagină ce era să nu mai fie. Final de vacanță. Cu oboseală, nervi, nemulțumiri adunate, mocnind sub spuză. De luni reîncepe calvarul. Am obosit să fac ceva ce nu mi-a plăcut niciodată, doar din simțul datoriei. Pentru că așa trebuie. Pentru că așa face toată lumea. Pentru că am ales greșit odată, așa că n-am încotro deocamdată. Nu am fost niciodată prietenă cu răbdarea, nici n-a funcționat vreodată la mine autosugestia pozitivă. Nu pot să (mă) mint și nici nu vreau să mă complac într-o farsă a mulțumirii de sine continue. Nici de dragul meu, nici de al altora. Nu, nu sunt deloc mulțumită. Nici nu știu dacă am fost vreodată. M-am săturat de rutina zilnică. Rutina prafului șters periodic și a lucrurilor făcute cum trebuie. Nu-mi place viața trăită după program, nu sunt un animal de povară, nici vreo furnică robotitoare. Îmi plac scamele pe covor și hainele aruncate în dezordine prin șifoniere. Nu pot să iubesc ce am, dacă tot nu am ce iubi (asta nu mai știu cine a spus-o, vreun optimist etern, vreun Poptămaș al vremurilor trecute), iar să vrei se dovedește a fi un factor necesar, dar insuficient de cele mai multe ori. Vreau, dar ce vreau nu depinde numai de mine, ba chiar e mult peste puterile mele. Cred că ar trebui să vreau să ies din mine, să mă vindec de idealismul ăsta blestemat, de insatisfacția asta continuă, de boala visării cu mâinile încrucișate, de perfecționismul ce amenință să se transforme în obsesie.

       Citesc. Pădurea norvegiană. Mă droghez cu poveștile altora, încercând să reconstruiesc un trecut care ar fi putut fi altfel, proiectat într-un viitor care nu vrea deloc să o apuce pe făgașul dorit. Sunt un copil ce refuză să se maturizeze, milogindu-se la uși ce i-au fost demult închise.

       Mă trezesc și gătesc. Ca să nu mai gândesc. Brioșe. După rețeta Anei. Sunt delicioase. Brioșe

        Uit de mine pentru o vreme. Ar fi trebuit să mă duc acasă, dar nu pot. Nu pot să mimez fericirea, nici măcar liniștea. Nu am chef de amintiri, de sfaturi, de încurajări, de discuții inutile. O să fie bine, trebuie doar să ai răbdare. Să se ducă unde-o ști răbdarea! Eu n-am răbdare. Nu mai am răbdare. A mucegăit, s-a stricat, a expirat, nici măcar nu mai e bună de reciclare. Așa că anulez. Să fac azi ce nu-mi doresc ar fi picătura care ar umple paharul. Nu, nu azi, nu în ultimele două zile de vacanță.

        La fereastră, orhideea pistruiată privește strâmb copacii pleșuvi , exilați printre cutiile de piatră. A nins murdar, strada e toată numai apă, bălți nespălate în care-și bălăcește picioarele prăfuite înaltul. Mocirleală.

8 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Irina spune:

    Daca as spune ceva, la cald, ar suna fix a sfat si nu cred ca asta ai nevoie. Doar sa remarc o evidenta suparare, sau lipsa de chef pentru activitati ce sunt evident in dezacord cu dorinta. Orice te relaxeaza e bine venit, chiar si postarea asta. care deschide un traseu eliberator de tensiune.
    Altfel, am devenit un mic fan al pozelor tale cu prajituri, iar florile par sa rasplateasca mut si sa alunge imagini ca cea a ninsorii murdare. Mai au si „naravul” de a fi invariabil frumoase.
    Si eu sunt la fundul sacului cu rabdarea fata de oamenii superficiali, asa incat tacerea mea in raport cu ei poate capata nuanta unei izolari depresive in ochii acestora. Stii ce? Nici ca-mi pasa. Incerc sa imi fie bine cu mine, macar incerc, fie ca asta inseamna sa fac o paine de casa si cartofi copti in coaja. Mirosul lor mi-a adus primul zambet de azi. 🙂

    1. Irina spune:

      Plăcerile astea „mărunte” sunt singurele care mă mai salvează și pe mine.
      În rest, activități „gospodărești” și sarcini de serviciu (cele mai multe de-a dreptul inutile) pe care trebuie să le fac, deși nu-mi plac, și care-mi ocupă poate 80 % din timpul pe care aș putea să îl folosesc într-un mod mai plăcut. Atât timp cât nu sunt stăpână în casa în care locuiesc și cât nu am afacerea proprie, ci lucrez pentru alții, trebuie să mă supun ordinelor 😉 . Prima grijă când voi avea casa mea (dacă visul acesta mi se va îndeplini vreodată, încep să cred că e o cauză pierdută) va fi să angajez o persoană responsabilă de curățenia periodică, rupând din buzunar oricât, numai să scap de așa sarcini rutiniere complet neplăcute și istovitoare pentru fizicul meu fragil, ba și cronofage pe deasupra și al căror rezultat mie nu îmi aduce nici cea mai mică satisfacție, spre deosebire de alții care și-au făcut un rost în viață din lustruirea zilnică a faianței 🙂 . Dacă ai ști la ce discuții legate de curățenie asist (că tot pomeneai de superficialitate), și încă într-un mediu ce s-ar vrea academic! Am ajuns să cred că a devenit obsesie națională 😆 . Cultul aparențelor impecabile și cam atât.

  2. Drugwash spune:

    Brioşele arată minunat şi sînt convins că-s extrem de gustoase! 😉
    Aş vrea să te pot ajuta să fii măcar împăcată, dacă fericirea e prea mult şi prea greu de atins. Te înţeleg mai bine decît ai crede.
    Orice ar fi, ai un huguleţ mare de la mine! >:D<

    1. Irina spune:

      Sunt pline de ciocolată, foarte gustoase, dar m-am limitat la una, stomacul meu e pe ace, din nou. Cauza e de netratat, deocamdată.
      Noi, ăștia damnați (n-aș vrea să sune melodramatic), nu prea avem cum să ne ajutăm unii pe alții. Certitudinea că suntem mai mulți la fel ar putea fi o consolare 🙂 .
      O seară liniștită, Dragoș!

      1. Drugwash spune:

        Un gînd bun poate face minuni. Încă sîntem vii, nu ne dăm bătuţi. 😉
        O seară cît mai frumoasă şi ţie, Irinucă! 😉

  3. Gigi spune:

    Admirabil felul în care ți-ai așternut în aceste rânduri nemulțumirile ….. sper să te simți eliberată de gândurile negative.
    Faine brioșe, cu siguranță că sunt tare gustoase! 🙂

    1. Irina spune:

      A fost un exercițiu de sinceritate pe care l-aș face mai des dacă aș scrie sub anonimat 🙂 . Duminică plăcută, Gigi!

Cuvântează, dacă ți-este voia!

