Răsfăț

Te-ai trezit când nu mai era de mult dimineață. Te uiți la ceas și nu-ți vine să crezi. Ți-e somn încă. Nu te poți dezlipi de așternuturi. E soare, liniște și o căldură plăcută, moleșitoare. Ești singură în toată casa. Lenevești cu ochii spre florile din balcon. Azi nu vei face decât ce îți place. Astăzi și toate zilele ce vor urma.

Cineva trântește o ușă. Se aud pași grăbiți pe scări. Te ridici cu greu și pășești șovăielnic spre fereastră. O cioară se căznește să spargă o nucă, amenințând să scuture și ultimele frunze ale teiului dezgolit. Zâmbești. Întotdeauna ți-au plăcut ciorile, n-ai da o cioară pe un porumbel, fie el și voiajor.

Vorbești la telefon minute în șir, îți iei porția de iubire maternă matinală. Biata de ea, e deja obosită la vremea când tu abia ai deschis ochii. Nu-ți dorești o viață ca a ei, dar tare ți-e teamă că nu vei scăpa, doar nu vei rupe tu ursita femeilor din stirpea ta. Alungi repede gândul, azi faci ce vrei și asta e tot ce contează acum. În rest, vei mai vedea.

Stomacul îți dă semne că s-a trezit și el.  În bucătărie e rece, deloc îmbietor. Întinzi pe pâine dulceața de trandafiri și te gândești la prăjitura pe care-o tot pui la cale de vreo două săptămâni. Poate azi, dar nu acum, poate mai târziu, vei mai vedea. Parcă și vezi teancul de vase nespălate din chiuvetă și, dintr-o dată, dulceața din linguriță capătă gust amar. Ai vrea să bați din palme și să vină cineva, sclava Isaura poate, să facă lună peste tot, cum știe numai ea. Tu nu ești făcută pentru așa ceva. Nu ți-a plăcut niciodată și nici nu-ți va plăcea.

Dacă ai fi trăit tu în alte vremuri și de te-ai fi născut sub alte stele, ehei, ce bine mai era… Să stai așa, ziulica întreagă, să rătăcești printre povești, să mai înșiri un ochi, să mai alinți o floare, să savurezi un ceai fierbinte cu lămâie sau un cappuccino aromat…Să călătorești, să faci fotografii, să-ți dăruiești tot ce-ți poftește inimioara în zori de zi, la prânz sau la ceas târziu în noapte. Să nu faci calcule, să nu plătești facturi, să uiți de bâtrânețe și de boli. Să nu asculți de reguli și program. Să spui tot ce-ți trece prin cap, cu riscul să te creadă nebună de legat. Sau poate viperă. Poate doar rea. Să faci ce vrei, cum vrei, când vrei, cu cine vrei, să-ți trăiești viața asta așa cum vrei tu și nu cum te vrea ea.

Ai tot visat pân-ai uitat. De toți, de toate. Sau așa ai vrea. E trecut de amiază și ți-e foame iar. Deschizi frigiderul, înecând silabe în cafea. Ai vrea…

Rasfăț

12 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Drugwash spune:

    Vise, taică… 🙂

    1. Irina spune:

      😆 Cârcotașul din tine trebuia să-mi întrerupă visarea 😆

      1. Drugwash spune:

        Sowwy… 😛 😀

  2. Bursucel spune:

    Aaaa, mie-mi place să spăl vasele! La nevoie… 😉
    Numai să nu mă prinzi la ora când mi-s una cu așternuturile – mi-s greu de urnit atunci…

    1. Irina spune:

      Dintre toate treburile casnice, mie îmi place doar să gătesc, atât 🙂 . Dar nici asta să nu se transforme în rutină. În rest, mai mult de nevoie decât de bunăvoie 😦 .

  3. Mdaaaa…. cunosc genul asta de dimineata prelungita… Ai reusit sa-mi faci pofta de-o dimineata lenesa….si de timbits …Si de zile in care sa pot sa fac doar ceea ce vreau eu… dar vorba lui Dragos… vise 😦
    Ce bine, Irina ca-ai renuntat sa pui doar fotografii 🙂

    1. Irina spune:

      Așa este, dar uite că uneori visele se transformă în realitate. Măcar pentru o zi 🙂 .

  4. racoltapetru6 spune:

    „Nu știu alții cu sunt…”. Ba știu da’ nu vreau să-i judec!, însă eu mă scol din pat înainte de ora 6.00. Vasele mi le spăl de fiecare dată după ce le golesc și mănânc mereu la ore fixe. Crezi că-s prea pedant? 🙄

    1. Irina spune:

      Ești o fire practică, ordonată 🙂 . Mama a fost și a rămas, chiar și după pensionare, o persoană matinală. Eu nu am reușit să mă obișnuiesc cu trezitul la ora șase după atâția ani de școală și serviciu. Asta îmi strică fiecare zi, nu pot să descriu ce nervi pot să am dimineața, când sună ceasul, și ce senzație de rău fizic, deși în fiecare seară sunt în pat înainte de 11. Cel mai bine și în putere mă simt în a doua parte a zilei, ba chiar spre seară.

  5. Alex spune:

    Frumos ai descris acest inceput de zi, cu ritmul sau lent, dar linistit. Pana la urma asta si conteaza: linistea zilei, a gandurilor…

    Numai bine, draga Irina! 🙂

    1. Irina spune:

      Rar îmi permit un astfel de răsfăț, dar când pot, mă bucur cu toată ființa de el 🙂 .O zi frumoasă, Alexandru!

      1. Alex spune:

        Ai dreptate, sunt tot mai rare asemenea prilejuri. Măcar de-am şti să le preţuim din plin şi pe acestea, puţine.
        Weekend frumos, dragă Irina! 🙂

Cuvântează, dacă ți-este voia!

