Septembrie

Nostalgie

     Septembrie. Sfârșit de vară și de vacanță. Pași apăsați, strivind cu obidă suspinul frunzelor ațipite. Ferestre răsfățându-se indecent  în lumina blajină a dimineții. Siluete grăbite, ascunzând sub pleoape sarea valurilor îndepărtate, cu obrajii arși sub sărutul unor veri trecute.

     Mi-e dor de toamna copilăriei mele, cu ceasul ei molcom și lumina sa domoală. Mi-e dor să culeg nuci  în poală, pe furiș, din curtea școlii, și să le număr copilărește, cu degetele pătate de sângele pământiu al copacului. Mi-e dor de gutuii cu crengile aplecate a ispită, sub povara dulce-parfumată a roadelor, de frunzele pistruiate de cireș, risipite cu atâta generozitate, să-i țină de cald ierbii.

     Aș vrea să urc din nou în vârful grămezii aurii din mijlocul curții, zdrelindu-mi genunchii, și să îi întind calului roib, ca semn al victoriei, darul binemeritat al pământului. Să pândesc cu nerăbdare abia ascunsă sfârâitul merelor pârjolindu-se în cuptor,  la întrecere cu dulceața de gutui de pe plită.  Mai simt și acum aroma boabelor vineții, strivite sub cizmele nemiloase ale bunicului. N-am uitat nici sângeriul roșiilor păcătoase, fierte de vii în ceaunul pântecos din grădină.

      Mi-e dor de pisica bălțată, torcând nepăsătoare la soare, de ciorile croncănind a iarnă peste acoperișurile zgribulite ale satului. De pițigoii în frac, adunându-se la sfat pe crengile despuiate ale corcodușului. De fluturii rătăciți, valsând hipnotic printre ultimii bănuței din grădină.

       Mi-e dor de septembrie. De sfârșit de verde și început de galben. Mi-e dor de atunci.  Mi-e dor de toamnă.

7 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. GEGELUTZ spune:

    Îmmm, mere în cuptor, dulceață de gutui…numai bunătăți! Respect pentru „sângeriul roșiilor păcătoase, fierte de vii în ceaunul pântecos din grădină”!

    1. Irina spune:

      🙂 Mă bucur că amintirile mele îți fac cu ochiul. Bietele roșii, vinovate fără vină! 🙂

  2. racoltapetru6 spune:

    Amintirile și nostalgia toamnelor ce a trecut e molipsitoare și astfel ne cuprinde dorul pe toți. Pe mine, de castane fierbinți și must proaspăt! 🙂

    1. Irina spune:

      Castane nu am mâncat niciodată, dar și acum adun cu plăcere ghinde, castane, conuri și frunze moarte din parc 🙂 . Cu mustul nu prea m-am împăcat 😦 .

      1. Mélanie spune:

        castanele coapte sunt un deliciu natural sanatos, iar din faina de castane se face o „pâine” super-extra… 🙂

  3. Alex spune:

    Ce fotografie frumoasă! Şi ce minunat ai amintit, în gândurile tale, toate acele minunăţii care ne-au marcat copilăria. Mere coapte, dulceaţă de gutui, aromele minunate ale toamnei şi… chipurile dragi ale bunicilor, alături de care am crescut şi am avut o copilărie de vis… Of, ce doruri mi-ai stârnit…
    O zi bună, dragă Irina! 🙂

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Alex 🙂 . O toamnă frumoasă, ca pe vremea copilăriei noastre!

Cuvântează, dacă ți-este voia!

