Orhidee

O mică parte din colecția de orhidee a Grădinii Botanice din București.

15 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. GEGELUTZ spune:

    Cât de frumoase sunt toate! Albastră nu mai văzusem până acum.

    1. Irina spune:

      Nici eu. Mi-ar fi plăcut să am mai mult timp la dispoziție, să le analizez pe toate. Erau și foarte mulți cactuși înfloriți, palmieri, chiar și plante carnivore 🙂 .

      1. GEGELUTZ spune:

        Vai, iubesc enorm cactușii dar nu reușesc deloc să-i conving pe ai mei să facă și câte o floricică din când în când. Nu mi-au înflorit niciodată, nici măcar nu știu ce fel de flori știu face. 😦

        1. Irina spune:

          La mine nu rezistă pentru că nu au suficientă lumină, cred. Primăvara aceasta mi-am cumpărat un cactus de Paște (chiar așa i se spune), plin de boboci. Mi-a înflorit superb, sunt curioasă dacă va rezista pînă anul viitor și dacă va mai înflori.

  2. domnuio spune:

    Minunată paradă în fața ochilor tăi și imortalizarea a fost pe măsură !
    Foarte frumos 🙂 !!!

    1. Irina spune:

      Mulțumesc :). Într-adevăr, exponate deosebite, sper să le revăd și cu altă ocazie.

  3. Drugwash spune:

    Închipuie-ţi că acum mă tăvălesc pe jos urlînd: „vreau şi io flori de-alea!!!” 🙂
    Îţi mulţumesc – a cîta oară şi nu ultima – pentru că ne-ai adus aproape frumuseţi la care unii dintre noi nu putem ajunge altfel. 😉

    1. Irina spune:

      Aaa, să fi văzut toate frumusețile de acolo! Imaginează-ți că am plecat nu atât mulțumită că le-am văzut, cât indispusă că nu am avut timp să le analizez pe toate, să citesc despre ele, să mi le fixez în memorie. Aș fi stat câteva zile printre plante. Mă gândeam ce bine o fi să lucrezi acolo 😆 . Prima mea opțiune, când venea vorba despre alegerea facultății, a fost mereu Biologia, dar, pentru că mi-a fost teamă să plec prea departe de casă din cauza problemelor de care scriam ieri și pentru că la universitatea cea mai apropiată nu exista această ramură, am optat pentru Litere, a doua mea iubire 🙂 . Acum mă bate gândul să încerc Agronomia, că tot avem aici, în oraș. 🙂

      1. Drugwash spune:

        Ca un copil ce abia apucă să vadă cu coada ochiului nemaipomenitele şi minunatele jucării din vitrină, tras de mînă după ea de mama prea grăbită… Da, cunosc senzaţia. 🙂

        Cred că fiecare meserie are chichiţele ei şi vederea dinafară nu se potriveşte neapărat cu cea din interior. Să reţii denumiri şi metode de întreţinere şi recuperare pentru sute, mii de specii şi subspecii s-ar putea să nu fie lucru uşor. 😉 A admira preţ de cîteva minute ceea ce au reuşit alţii e mult mai simplu. 🙂

        Din punctul meu de vedere, timpul irosit prin facultăţi ar putea fi folosit cu mai mult folos, căci anii aceia trec ireversibil, iar la sfîrşit poţi avea surpriza să constaţi că toată pregătirea a fost în van sau aduce prea puţine satisfacţii. Am senzaţia că asta se întîmplă cam la modul general, cel puţin la noi.

        1. Irina spune:

          Pentru mine anii de facultate au fost cei mai frumoși din viață, perioada la care m-aș întoarce mereu. Nu cred să-i regret vreodată. Asta pentru că am făcut ce mi-a plăcut. M-am simțit complet liberă, fără constrângeri. N-am avut grija banilor, a serviciului, stresul că nu voi lua examenele, că voi fi ascultată a doua zi, ca la școală. Niciodată nu m-am gândit că voi ajunge profesor la sfârșit. Poate de aceea nici nu am ales acest drum. Aș fi fost dezamăgită. Mi-am dorit doar să aprofundez literatura română și universală, să studiez ce îmi place, atât. În afară de unele cursuri de lingvistică generală și aplicată sau de istoria limbii române/dialectologie, la restul nici nu trebuia să învăț. Citeam scriitorii respectivi și brodam pe text.

          Biologia e altă pasiune a mea. Rețin cu ușurință denumirile plantelor, chiar pe cele științifice. De mică eram pasionată de insecte, plante, de viețuitoare în general. Știam atlasele pe de rost, o rugam pe mama să îmi împrumute microscopul de la școala din sat 😆 . Mi-ar plăcea să urmez o facultate de profil, nu atât ca să lucrez în domeniu, ceea ce e mai greu la noi, cât pentru experiențele din timpul anilor de studii, în laborator, practica propriu-zisă. Nu ar fi un timp irosit, ci un câștig personal, o satisfacție de ordin intelectual. În schimb, nu aș urma o facultate doar pentru că mi-ar asigura o carieră bănoasă, de exemplu, nu ar fi o motivație suficientă pentru a susține efortul necesar. Îmi este foarte greu să fac lucruri care nu îmi plac, oricât de necesare ar fi. 😦

          1. Drugwash spune:

            Uite asta îmi doream să aud de foarte, foarte mult timp! Pasiunea pură şi ambiţia de a o urmări, de a o aduce la forma reală, palpabilă. Puţini oameni ca tine, din păcate şi cei ce sînt, totuşi, nu au parte de aprecierea meritată.

            Îţi doresc să ţi se îndeplinească în timp real toate visurile şi dorinţele frumoase şi să poţi pune în aplicare – cu suficientă libertate de mişcare – toate ideile minunate care te animă! 😉

  4. Poteci de dor spune:

    am pus semn de carte, voi reveni la pozele astea să mă încarc

    1. Irina spune:

      Mă bucur că ți-au plăcut 🙂 .

  5. Mélanie spune:

    🙂 gând la gând cu bucurie florala pe drum de seara… – reginele tuturor florilor: 🙂
    http://myvirtualplayground.wordpress.com/2014/06/24/taiwanese-orchids-queens-of-all-flowers/

Cuvântează, dacă ți-este voia!

