Margarete

on

        Ca tot omul prevăzător, care vara își face sanie și iarna car, m-am apucat și eu în toiul verii de croșetat, hotărâtă să îmi meșteresc o bluză toată numai margarete. Cum planul de acasă nu se potrivește cu cel din târg, după ce am cumpărat materialele, am constatat că nici până la vara viitoare, probabil, nu aș fi terminat bluza de margarete, tot stând și numărând la fiecare petală, așa că m-am reorientat spre ceva mai simplu și mai rapid, după o idee luată de aici:

Margarete

         Știu, știu, modelul meu nu prea seamănă cu ce vedeți pe manechin  (o să vedeți că nici ce lucrează ea nu prea seamănă cu varianta finală expusă), am mai și greșit pe la margini, dar nu mai deșir cu niciun chip, așa că nu aruncați cu pietre în mine 😆 . Deocamdată toate sau aproape toate bune și frumoase, dar nu știu ce-o să fac când voi ajunge la mâneci și la gât și nu voi mai putea merge în linie dreaptă (asta dacă nu mă plictisesc până atunci). Deocamdată visez la frumusețe de pulovăr verde (mă unge pe suflet nuanța găsită, cred că lucrez numai de dragul culorii).

        Cât despre margarete, nu am renunțat complet la idee. Voi croșeta câteva de diferite dimensiuni și îmi voi decora cu ele o bluză simplă de primăvară. Sau așa sper. Dacă nu mă voi plictisi până atunci 🙂 .

9 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Drugwash spune:

    ‘ţi-ar verdele – nu-ţi dau Like, na! 😛
    Zic şi io ca chestie: n-ar fi fost oarecum mai logic şi aspectuos ca petalele margaretelor să fie pline? Aşa s-ar fi închegat şi ansamblul mult mai bine, cred. 😉

    N-am răbdare să urmăresc filmul (şi nici nu vreau să-mi consum banda de net rămasă), da’ din cîte văd pare că mîneca dreaptă e un pic mai scurtă şi modelul nu e nici uniform ci alternează la 90 ° (pe manechin, zic). Sincer vorbind, nu e un model prea atractiv.

    Auzi, ce-ar fi să-l laşi aşa, să-l foloseşti drept guler la o rochiţă de vară retro…? 🙂

    1. Irina spune:

      Se vede că ai gândire matematică 😆 . Așa că o să îți răspund cu cifre:
      1. Ce ai tu cu mine dacă mie îmi place la nebunie verdele? 😆 Verdele e simbolul vieții, al fertilității, al feminității 😉 .
      2. Acesta e cel mai simplu model de margarete, sunt și cu petale pline dar ar dura mult mai mult să croșetez una. Modelul prezentat aici nu e invenția mea, l-am luat de pe un site de handamade, numai că acolo din aceste margarete se făcea o pătură. Tocmai de-asta am renunțat la bluza din margarete, pentru că nu văd cum ar fi stat margaretele țepene fără să le apretez. 😆
      3. Fii sigur că pulovărul asta nu o să ajungă la forma finală, deși eu aș vrea. Mi-ar trebui trei bobine de fir, nu am decât una, că eu am luat pentru margarete. Mă mai gândesc dacă mai arunc bani și pe restul. În funcție de cât mă ține nebunia. Am mai avut eu încercări de-astea și după câteva flori m-am potolit. Cât despre simetrie, nu sunt adepta ei, îmi plac lucrurile mai șui.
      4. Nu am rochițe retro (nici nu prea port eu rochițe). În plus, firul e prea gros, e un fel de melană, pentru tricoteurile de vară se folosește, în general, fir mai subțire, de bumbac. Eu mă gândeam să îmi fac o eșarfă din frunze, cred că mi-ar ajunge o singură bobină.

      1. Drugwash spune:

        Apoi ce, vrei să ne potrivim chiar în toate cele? Ar bate la ochi! 😆 Mie nu-mi place deloc verdele şi n-am ce face. Zic şi io, na, nu dau cu paru’. Nici cu pa’aru’, din păcate. 🙂

        Tocmai din cauza prea marii flexibilităţi am sugerat ca petalele să fie pline. Nu trebuie să iei neapărat modelul de undeva, sînt convins că ai suficientă imaginaţie să creezi ceva după propriul tău plac. 😉

        Dacă nu ţi-e pe plac simetria, atunic dă-i înainte! Poţi intercala mai apoi cîte un element care să întărească structura, ici-colo. Poate cîte o mini-margaretă printre ochiurile cele mari… 😉

        Dcă firul e gros nu e problemă, cu ochiurile aşa de mari merge ca un fel de vestă de primăvară-toamnă cu un tricouaş pe dedesubt. Desigur, poate deveni şi o eşarfă dacă eşti adepta lor. Totul depinde de imaginaţie, cum ziceam. 🙂

        Să ai spor şi-un weekend cît mai plăcut! 🙂

        1. Irina spune:

          Chiar azi îmi spunea o colegă același lucru, că nu îi place verdele, oricum ar fi. Ce-i drept, puțini oameni cărora să le placă verdele am întâlnit.

          Da, sunt foarte flexibile așa, merg doar aplicate pe ceva plin, de-asta a picat ideea bluzei. Îmbrăcată, s-ar fi șifonat așa și nu s-ar mai fi înțeles nimic (că nu am eu atâtea kilograme încât să pocnească pe mine hainele).

          Iar pulovărul pe care l-am început chiar așa e și destinat, să fie purtat peste o maletă, ceva. M-am gândit și eu să îi aplic câteva margarete 😉 .

          Idei am eu multe, numai că le schimb prea repede și nu termin nimic 🙂 . Un singur fular am reușit să îmi tricotez, în anii de facultate, dintr-o combinație superbă de ruginiu, verde și negru, a ieșit un fel de omidă dungată. Îl port și acum, mi-a plăcut la nebunie. Și o bluză maro, pe care am purtat-o destul de mult. Și o bluză în dungi de toate culorile. Dacă mai pun la socoteală bentițele pe care le tricotam în copilărie, deja depășesc numărul degetelor de la o mână 😆 .

          Sper să reușesc să mă odihnesc mai mult, că e weekend prelungit, noroc cu dreptcredincioșii neamului 😉 . Weekend plăcut și ție!

          1. Drugwash spune:

            Hai că am apăsat butonul, măcar pentru efortul pe care-l depui. 😛 😀

            Verdele e extrem de agreat în India, Pakistan şi în general în zona aceea, precum şi în comunitatea rromă de la noi. Eu nu ştiu ce am dar de cîţiva ani buni nu-mi mai place în jur, chiar şi tema de pe computer e frez-mov. Sigur, cu natura n-am ce face, dar nu simt plăcerea aceea totală, deosebită pe care o simt alţii în mijlocul naturii sau faţă de obiecte de culoare verde. Cred că e un defect (doar unul?! Ha!) undeva în cenuşiul meu. 😀

            Tricotatul şi croşetatul sînt cam diferite, deşi aparent seamănă. Ştiu fiindcă m-am jucat şi eu demult, în tinereţe, cu aşa ceva, în lipsă de activităţi extraşcolare. Mi-a plăcut să ştiu cum sînt create lucrurile, nu numai să le folosesc gata făcute. Minte analitică, curioasă, deh! 😳

            Cred că dacă îţi pui ambiţia la contribuţie ai să reuşeşti să termini ceva. Totul e să vrei. 😉 Pînă atunci, odihnă plăcută şi… mulţumesc! 🙂

  2. axasport spune:

    e nevoie, pentru asa ceva, de multa rabdare….stiu, asta de la bunica mea…ea croseta…in mod special…iarna

  3. read with Adelina spune:

    Nu ne arăți cum ai făcut margaretele? Te rugăăăăm 😀

    1. Irina spune:

      Nu le-am ,,inventat” eu, am văzut o fotografie pe o pagină de Facebook și am încercat. Se croșetează întâi mijlocul,ca la orice floare, apoi din lănțișor petalele. Pentru fiecare petală numeri ochiurile în funcție de cât de mare vrei să fie floarea (14, 16, 20, de exemplu). Fiecare petală o prinzi tot din croșetă de mijlocul florii. Cam atât. 🙂

      1. read with Adelina spune:

        Multumesc

Cuvântează, dacă ți-este voia!

