Ruladă cu cremă de ciocolată

        Ieri m-am încumetat să încerc rețeta de ruladă propusă de Gela. Cum nu prea mă împac cu gemul, am ales să fac o ruladă cu cremă de ciocolată, așa că am adăugat și în blat două linguri de cacao, să fie prăjitura mai bronzată 🙂 . Blatul a ieșit pufos, s-a copt foarte bine, s-a rulat cu ușurință (cald).

        Ingrediente pentru crema de ciocolată:

-2 ouă

-100 ml de lapte

-150 g de ciocolată (amăruie)

-250 g de unt

-150 g de zahăr

-o esență de rom

        Se pun pe foc mic, într-o crăticioară, ouăle (albușuri și gălbenușuri) cu zahărul, laptele si ciocolata și se amestecă până se îngroașă compoziția, apoi se lasă la răcit. După ce s-a răcit, se omogenizează crema astfel obținută cu untul la temperatura camerei și cu esența de rom. Se lasă crema la frigider până la folosire.

       Pentru începătorii în ale ruladelor, e bine să preparați întâi crema, blatul trebuie umplut și rulat cât este cald. Recunosc că mi-a dat ceva de furcă această operațiune. Preparând pentru prima dată așa ceva, am întins crema uniform pe tot blatul, până pe margini, ceea ce a făcut ca în timpul rulării aceasta să curgă puțin pe la capete 🙂 . La final, am înfășurat strâns rulada în folie alimentară și am lăsat-o la rece două ore. Am decorat-o cu glazură de ciocolată. Cam așa arată prima mea ruladă cu ciocolată:

Rulada cu ciocolata

        Chiar dacă nu e de notă maximă la impresia artistică, vă asigur că e delicioasă! Mulțumesc, Gela! Am notat rețeta în agenda cu bunătăți 😉 .

19 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. illusion spune:

    Frumoasă şi bronzată şi cred că şi delicioasă!

    1. Irina spune:

      Mulțumesc! Acum am gustat-o, bucătarul la urmă 😆 . Sunt foarte încântată, promit să mai fac!

  2. GEGELUTZ spune:

    Arată chiar foarte-foarte bine! Felicitări! Și eu am în plan să încerc niște bunătăți de-ale Gelei. 🙂

    1. Irina spune:

      Mulțumesc! Spor la gătit! 🙂

  3. Drugwash spune:

    M-ai nenorocit! Pofta pe mine cît capra şi nu mai am nimic-nimic dulce în casă, în afară de un borcan cu dulceaţă zaharisită. 😥 Of, cînd mă uit la rulada aia de pe farfurie mă ia cu leşin. Irinucă, o să mă ai pe conştiinţă! 😀

    1. Irina spune:

      Stai liniștit, nu e bună deloc, deloc, deloc! E mai aromată dulceața ta. Dacă e de piersici, de căpșuni sau de gutui, e desertul perfect. 🙂

      1. Drugwash spune:

        Hahahahaha!!! Acum încerci să dregi busuiocu’, ha? 😀 Las’ că ajung io la Brăila – nu mai ieşi trei zile din bucătărie! 😛

        Dulceaţa e de vişine, cumva firesc avînd în vedere că doar ele mai rezistă în grădina mea bătută de vînt şi ploi. 😉

        Weekend plăcut cu rulada aceea care nu e bună deloc, deloc, deloc…! 😛 😀

  4. Ulala,ce bine arată !! Îmi lasă gura apă doar când mă uit!

  5. Ana spune:

    Pfuia….ce minunata trebuie sa fie!

    1. Irina spune:

      Este, Ana, o recomand tuturor 🙂 .

  6. geladumi spune:

    Ce coincidenta! Si eu am reinventat-o ieri si a iesit o nebunie ciocolatoasa, de-a dreptul!Ma bucur mult pentru ca o reteta de pe blogul meu ti-a facut cu ochiul !Ti-a iesit minunat! Felicitari! Daca o sa ma simt mai bine maine, o sa postez si eu reteta ruladei brunete! 🙂 Spor la prajiturit!

  7. geladumi spune:

    Si…am uitat sa spun! N-ai zice ca asta e prima rulada! Deja ma gandesc cum poate sa arate a doua! 🙂

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Gela! 🙂 Ca să fiu sinceră, trebuie să spun că primul blat nu prea mi-a ieșit, în sensul că l-am lăsat puțin mai mult la cuptor și s-a cam uscat, apoi l-am răcit, a devenit cam rigid și nu l-am mai putut rula, se rupea. Cum crema ieșise delicioasă și aveam suficiente ouă (de țară) în casă și cum nu mă las bătută așa ușor, am mai făcut imediat al doilea blat, care a ieșit exact cum trebuie. L-am rulat cald și nu au mai fost probleme, a ieșit ce se vede. 🙂 Din primul blat am tăiat prăjiturele și le-am lipit cu restul de cremă. Din greșeli, învățăm.

  8. racoltapetru6 spune:

    M-ai cucerit și pe mine cu imaginea și gustul pe care aș vrea să-l simt! 😉

  9. Constantin spune:

    Tentanta! Daca- i cu ciocolata, sigur trebuie sa fie buna. Da` blatul? Unde-i blatul? 😉

    1. Irina spune:

      Blatul se cam confunda cu crema, cromatic, intr-o imbratisare delicioasa 🙂 .

      1. Constantin spune:

        Ei, contopirea asta am vazut-o. De ingrediente si facerea blatului intrebam eu. 🙂

Cuvântează, dacă ți-este voia!

