Prințesa din Madagascar

Kalanchoe roz

         Astăzi m-am ocupat puțin de florile mele, pe care le cam neglijasem în ultima vreme. Cea mai recentă achiziție încă mă încântă (rozalia de mai sus), dar plănuiesc să îi aduc o nouă vecină, o begonie (mă mai gândesc la culoare). Orhideele sunt încă în floare, inclusiv puiuțul pe care l-am plantat vara trecută și care a supraviețuit fără probleme, ba chiar s-a grăbit să se ia la întrecere cu planta-mamă.

           Violetele se cam pregătesc de pauză, după ce au fost foarte harnice de la Crăciun până mai deunăzi. Așa arătau înaintea curățeniei generale de primăvară.

Violetele africane

            Deși în balcon nu mai aveam loc decât pentru maxim patru ghivece, am mai plantat câteva frunze pe care le țineam de câteva luni la înrădăcinat (nu știu ce culoare vor avea florile, sper să fie roz sau lila, albastre am destule). Am separat și singura plantă cu flori lila-alb în trei plante mai mici, dar nu prea am speranțe în privința supraviețurii, tare mă tem că o voi pierde, rădăcina s-a distrus aproape complet în timpul operațiunii.SAM_3965           Acum, răbdare, răbdare și iar răbdare! Între timp, mă gândesc cum să fac să mai fac loc pentru cel puțin un ghiveci, vineri merg la cumpărături și parcă văd că nu rezist tentațiilor. 😆 Despre celelalte verzulii din colecție, cu altă ocazie, când vor binevoi să înflorească. Până atunci, sunt supărată pe ele! 😆

12 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Drugwash spune:

    M-ai înnebunit cu rozalia, ce mai! Dar şi violetele-s frumoase, aşa în buchete.
    Orhideele îmi seamănă a dragoni cu mulţi ochi şi-un aer sfidător, dar poate-o fi doar febra mea de vină. 🙂

    1. Irina spune:

      Rozalia e frumoasă și o să mai fie o lună, poate două. La următoarea înflorire, care va fi prin iarnă, probabil, nu va mai arăta așa spectaculos. Știu din experiența cu celelalte două, una roșie și alta alb-gălbui. Nu știu ce le fac ei în magazinele de profil că acasă, orice le-aș face (îngrășământ, lumină suficientă, schimbat pământ, tuns etc), nu mai înfloresc la fel. E valabil pentru toate plantele. Dar își scot prețul, cât stau înflorite după cumpărare. Nici eu nu prea mă omor după orhidee, deși sunt flori așa-zis prețioase. 🙂 Sunt cam deșirate, așa, parcă tot nu își găsesc locul în peisaj. Dar nu sunt pretențioase (la mine, cel puțin, văd că le merge foarte bine) și florile rezistă câteva luni. Cât despre violete, sunt preferatele mele și nu cred să le trădez vreodată. Înfloresc tot anul, superb, la fel ca în florărie, nu sunt pretențioase. Sunt micuțe, drăgălașe. Ce mai, le ador! 🙂 O să încerc și cu begoniile, să văd dacă le priește lumina din apartament. Fiind orientat spre nord, nu pot îngriji flori iubitoare de lumină directă, puternică. Am citit că ar iubi lumina filtrată, să vedem. Însănătoșire grabnică, dacă febra e de natură fizică! 🙂

      1. Drugwash spune:

        Mulţumesc, o să-mi treacă (sper).
        Din cîte văd, la tine e destulă lumină, probabil reflectată de blocurile din jur şi oricum eşti la etaj superior unde lumina pătrunde mai bine decît la etajele inferioare. La mine, la casă, am lumină directă vreo oră-două pe hol la ghivece, apoi acoperişul holului închide peisajul pînă a doua zi. De aceea nu prea le merge bine florilor. Afară, pe pervaz, trifoiul roz e numai o veselie, dar nu mai e loc pentru altceva pe partea aceea, din păcate. Iar cu „popîndăul” vecinului (aşa le spune mătuşă-mea caselor cu baza mică şi foarte înalte) nici grădina nu mai are lumină dimineaţa (am mai zis asta? am uitat).

        Nu ştiu să spun ce tratamente suferă florile în magazinele de specialitate dar am senzaţia că există ceva substanţe speciale care să accentueze coloritul şi să le menţină mai mult timp proaspete. Auzisem cîndva de nişte spray-uri care dădeau strălucire petalelor. În ziua de azi nimic nu mai e natural, nici măcar florile care ai zice că-s vii şi aşa trebuie să fie. Ne-a năpădit artificialitatea din toate punctele de vedere. Greu pentru cei ca noi să înoate prin mîlul ăsta. Oare o vom scoate cîndva la capăt…?

        1. Irina spune:

          Nu știu, cred că le stimulează înflorirea, inflorescențele sunt mult mai bogate, tufele mai îndesate, așa. Nu-mi plac culorile artificiale, nici sclipiciul sau roua artificială de pe plante. Dar mi-ar plăcea să îmi înflorească și acasă tot atât de bogat. Totul e artificial, de la flori până la alimente. Am cumpărat mai demult un cactus înflorit, de la supermarket. Așa am crezut eu. Acasă, privindu-l mai atent la lumină naturală, am sesizat că ,,florile” erau lipite cu silicon. De nervi ce m-au luat, le-am dezlipit pe loc, cu bucăți de plantă cu tot. Săptămâna aceasta am cumpărat roșii. O frumusețe. Doar atât e de ele. Aspectul contează. Nu au absolut niciun gust, nicio aromă. Ai senzația că mănânci plastic îmbibat cu apă. La fel am pățit când am cumpărat căpșuni sau piersici înainte de sezon. Mă gândesc cu groază ce vom mânca dacă micilor producători li se va interzice comercializarea produselor.

          1. Drugwash spune:

            Cactuşii cam au nevoie de lumină. S-ar putea totuşi să reziste şi la tine vreo specie mai reziliantă. Cînd treci prin Ploieşti îţi dau un pui dintr-al meu care face nişte flori superbe; mă rog, făcea, că anul ăsta e întîrziat rău. Dar să ştii că creşte foarte greu. Am mai promis cuiva un pui, dar n-am ajuns eu la Bucureşti, darămite la Brăila, deşi ştii cît îmi doresc asta.

            Cît despre artificialităţi, comercializare etc… S-or fi înmulţit peste măsură bogătanii şi nu mai au ce mînca natural din cauza noastră, a „tălanilor” şi atunci bineînţeles că-şi promulgă legi în propria favoare şi îşi asumă producţia celor mici „pe neve”, în timp ce pe noi ne hrănesc „cei mari” cu plastic.
            Am senzaţia că în halul ăsta omenirea n-o mai duce mult.

  2. GEGELUTZ spune:

    Superbe violete ai! Ale mele vad ca s-au pus pe lenevit in ceea ce priveste infloritul dar am incredere in ele, ca-s fete bune si le iubesc. Am o singura orhidee galbena, care face flori micute si delicate dar acum e usor accidentata, ca am lovit-o din greseala si a cazut saraca in freza. 😦
    O zi frumoasa!

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Gina! Și ale mele intră în pauză acum. Ale mamei, duse tot de mine, nu vor deloc să înflorească, nu știu de ce. Cred că nu le place unde sunt situate, dar ea nu are ferestre spre nord sau vest. O zi frumoasă și ție!

  3. racoltapetru6 spune:

    Parca-ai fi Prințesa Florilor! 😉

    1. Irina spune:

      Îmi plac foarte mult florile, într-adevăr, dar până la a fi o prințesă a lor…mai am multe de învățat 😉 . O zi frumoasă!

  4. Silving spune:

    Ce flori frumoase ai! Asta ar trebui sa fie next on my list.Sa pun flori in gradina.

    1. Irina spune:

      Îmi plac mult florile și tot experimentez, dar nu toate se dezvoltă la fel de frumos, cred că și din cauza luminii și a temperaturilor foarte ridicate din timpul verii. Spor la plantat, în acest caz! 🙂

  5. Alex spune:

    Ce flori minunate ai! Se vede că îţi plac mult şi că le iubeşti. Să te bucuri de ele cât mai mult şi să-ţi facă zilele înfloritoare, dragă Irina! 🙂

Cuvântează, dacă ți-este voia!

