Violet

Liliac

5 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Drugwash spune:

    Cît pe ce să înflorească în toată spendoarea! 🙂

    Am descoperit şi eu la poartă o tufă mică de liliac, dar e de un violet pal şi are inflorescenţele mici. Crăcuţele plantate astă-vară încă se chinuie să înfrunzească şi să crească, sufocate de ştevie şi înghesuite între doi piersici şi un corcoduş roşu mare. Ah, de-ai vedea ce junglă e în grădina mea acum! 😆

    Un weekend cît mai plăcut, Irinucă! 😉

    1. Irina spune:

      S-ar putea sa fie mai salbatic liliacul tau. Așa am avut și noi unul, bătrân, de pe vremea bunicilor. Poate și de la umbră e mai firav. Junglă e și la noi, pe alocuri, știu cum e 😆 . Ai mei au plantat tot felul de copaci și arbuști apropiați, din dorința de a avea de toate, fără să se gândească la faptul că nu vor avea loc unul de altul când vor crește. Astfel, nucul crește în capul cireșului, liliacul se lovește de gutui, trandafirii printre straturi de ceapă sau usturoi, tufele de cimbru printre crini. Îmi place și mie sălbăticia, dar parcă n-aș amesteca florile cu legumele. Ca să nu spun că tata nu vrea să taie niciun salcâm din cei care cresc pe linia gardului, deși aceștia umbresc pinii și nucii plantați foarte aproape de ei și care acum au crescut așa, deformați, din cauza umbrei. Dacă aș fi avut alt corp și alte puteri, poate aș fi făcut eu ordine acolo, dar sunt complet neajutorată. Așa că sunt foarte mulțumită cu ce fac ei, cât vor mai putea, deja sunt vârstnici și lipsiți de puteri și ei. 😦 Weekend plăcut și ție!

      1. Drugwash spune:

        La mine totu-i sălbatic, cu stăpînu-n frunte! 😆

        Da, şi liliacul meu e bătrîn, nici nu mai ştiam de el, amărît pe lîngă gard, ascuns de soc, vie şi cîţiva pui sălbatici de vişin. Nu mă pricep deloc la îngrijire, ăsta-i adevărul, aşa că pur şi simplu las totul să se defăşoare după cum doreşte Mama Natură.

        Ce ştiu e că plantele au şi ele anumite afinităţi şi că unele asocieri aparent bizare ajută la apărarea împotriva dăunătorilor. Sînt specii care coabitează bine împreună şi se ajută. Aşa că poate n-ar trebui să-i judeci prea aspru pe ai tăi, or şti ei ce fac, cît de cît. 😉

  2. Alex spune:

    Foarte frumos liliacul de la tine! Imi place cand merg pe strada si trec pe langa o tufa de liliac, care raspandeste asa o mireasma placuta imprejur…

    1. Irina spune:

      Da, liliacul are un parfum delicat. Păcat că nu rezistă prea mult timp înflorit, se ofilește repede.

Cuvântează, dacă ți-este voia!

