Prăjitură cu nucă

Ingrediente:
-5 ouă
-10 linguri de făină
-150 g de zahăr
-100 g de nucă măcinată
-100 de grame de nucă mărunțită grosier
-2 linguri de ulei
-1 esență de vanilie
-1 praf de sare
-o linguriță de praf de copt
-ciocolată, pentru decor

          Se separă albușurile de gălbenușuri. Albușurile se bat spumă cu praful de sare, apoi se adaugă zahărul, în ploaie. Separat, se freacă gălbenușurile cu cele două linguri de ulei. Se amestecă cele două compoziții ușor, cu un tel, de jos în sus, apoi se adaugă făina amestecată cu praful de copt, nuca măcinată și esența de vanilie. Se toarnă compoziția într-o tavă, se presară nuca mărunțită și se introduce în cuptorul preîncălzit. Se coace la foc mediu, timp de 25-30 de minute, până trece testul scobitorii. Se poate decora cu ciocolată topită.

          Am găsit rețeta într-una dintre revistele mamei, am încercat-o, am fost cât de cât mulțumită de rezultat 🙂 . Aluatul este asemănător celui de pandișpan, pufos și nu foarte dulce. Se prepară destul de repede, fără ingrediente pretențioase. S-a copt fără probleme, chiar și la cuptorul meu bătrân.

7 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Drugwash spune:

    Te admir şi te respect pentru faptul că îţi asumi „construcţia” cu propriile mîini, în loc să apelezi la foarte-convenabilul „de-a gata”. În ziua de azi e greu să găseşti pe cineva care să păstreze tradiţia bunătăţilor făcute în casă de-adevăratelea.

    Am şi o mică întrebare de principiu (avînd în vedere că nu am condiţiile necesare să creez): linguriţa de praf de copt e rasă, cu vîrf sau potrivită?
    De fapt, hai să fie încă una: esenţa de vanilie la ce se referă: o sticluţă (cîţi ml?), baton de vanilie (se mai găseşte, cum se poate echivala?) sau zahăr vanilat (cîte plicuri?)

    Dincolo de întrebări, îţi doresc să ai alături oameni care să te aprecieze pentru ceea ce eşti şi ceea ce faci şi anul care vine să-ţi aducă satisfacţii multe şi împliniri! La Mulţi Ani, irina! 😉

    1. Irina spune:

      Mulțumesc pentru urări, Dragoș 🙂 . Am început să experimentez în bucătărie nu de multă vreme, mai mult din curiozitate, ca să mă pun la încercare (,,Ia să văd dacă îmi iese și asta!”) și mai ales în materie de prăjituri. În general, deserturile ,,de-a gata” sunt mult prea dulci și cremoase pentru stomacul și pentru gustul meu, deși, dacă m-aș uita la preț, aș ieși în câștig cumpărând în loc să le prepar în casă. Și acum, să îți răspund la întrebări:
      1. Eu am pus jumătate de pliculeț de praf de copt, deci cam o linguriță rasă. În rețeta originală nici nu apărea printre ingrediente, dar m-am gândit eu să îmi iau măsuri de siguranță.
      2. Am folosit o sticlută de 25 de ml de esență de vanilie. Cred că se mai găsesc și batoane de vanilie, eu am cumparat ultima dată un extract lichid, la pliculeț, dar efectul nu a fost pe măsura prețului, așa că am revenit la banala esență la sticluță.
      Anul ce vine să îți aducă și ție sănătate și cât mai multe dorințe împlinite (ar fi utopic să spun ,,toate”) 🙂 !

      1. Drugwash spune:

        Săru’ mîna, sper ca precizările să fie de folos celor care au posibilitatea, timpul, curajul şi plăcerea să se avînte la fabricare dulciurilor acasă. 😉
        Să ştii că sînt adeptul utopiilor aşa că nu-i problemă; mai greu e dacă n-am dorinţe – Universul va fi în impas, neştiind ce să facă pentru mine. 😀
        Have fun cooking and baking! 😉

  2. Silving spune:

    Sa stii ca asta cred ca o sa o fac si eu maine,daca mai am nuci prin casa.

    1. Irina spune:

      Spor la preparat, apoi poftă bună! 🙂

      1. Silving spune:

        Tocmai am facut-o,tocmai am scris si postul (si facui si referire la prajitura ta,desigur),dar l-am programat pt maine 🙂 Pofta a fost si s-a dus odata cu prajitura 🙂

Cuvântează, dacă ți-este voia!

