La ceas aniversar

          M-am născut de Crăciun. Și de atunci tot primesc urări de viață lungă. Moș Crăciun a venit mereu de ziua mea. Mai vine și acum, deși nu i-am mai scris de mult. Aniversările copilăriei mele au parfum de brad și de portocale. Aniversările de azi miros doar a fum. A fum și a sete de viață. Nu îmi plac, fiecare zi de 25 decembrie îmi răpește un an, cu fiecare aniversare mă risipesc câte puțin. Primesc urările cu indignare stăpânită, zâmbind politicos. Caut pretexte de bucurie, le caut cu insistență. Da, sunt recunoscătoare pentru ce am, chiar și pentru ce nu am. Mă bucur că trăiesc și tocmai pentru că mă bucur prea mult, vreau să opresc timpul în loc. Oricum aș încerca să privesc lucrurile, nu reușesc să înțeleg cum ar putea să fie un prilej de bucurie sărbătorirea zilei de naștere. Întreb în stânga și în dreapta, caut consiliere. O prietenă aflată la a doua tinerețe îmi spune că ne bucurăm, în fiecare an, că am ajuns la o anumită vârstă. Că alții au murit mai tineri decât noi. Am zâmbit amar, știind că orice încercare de a-mi susține opinia nu va fi înțeleasă. Am zâmbit și i-am urat tradiționalul ,,La mulți ani!”. N-am ajuns încă la vârsta când moartea altora mai tineri decât mine să mă consoleze. Să mă bucur că i-am mai furat un an vieții? Mă încearcă orgoliul infam că eu nu m-am lăsat păcălită. Nu mă pot bucura că m-am mai apropiat cu un pas de finalul cursei, nu vreau să ajung la destinație. Pentru prima dată, îmi doresc să fiu pe ultimul loc. Așa că o să îmi urez singură ,,Mulți ani înapoi, Irina!” :).

Ceas

27 de comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. racoltapetru6 spune:

    Mă alătur și eu urării de La Mulți Ani, Irina! 🙂

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Petru! 🙂

  2. slowaholic spune:

    La multi ani! Fiecare an este castigat. 🙂

    1. Irina spune:

      Multumesc :). Da, este câștigat și pierdut în același timp, pentru că nu mai aparține viitorului, ci trecutului.

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, suflet drag 🙂 .

      1. ciprian94 spune:

        Cu mare plăcere ma moitié âme 🙂

  3. Drugwash spune:

    Fiecare an trecut e o cutiuţă cu trăiri dragi aşezată în sertarul cu amintiri. Acela este al tău, în primul rînd, iar părţi din el pot fi şi ale celor dragi totodată. Sînt lucrurile ce ne leagă de oameni. Trecutul e cel mai important lucru din viaţa fiecăruia, fiindcă e ceva sigur, ce va ce s-a întîmplat fără putinţă de tăgadă. Prezentul e cea mai mare minciună, el nu există; nu poţi pune degetul pe clipa de acum fără ca ea să fi fugit imediat în trecut. Iar viitorul e doar o proiecţie, o dorinţă, o iluzie ce nu oferă nici un fel de garanţie.

    Aşa că bucură-te pentru conţinutul fiecărei cutiuţe din acel sertar şi adună cît mai multe, cît mai importante, cît mai dragi.

    La Mulţi Ani, Irina! 😉

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Dragoș. Ai dreptate și tu 🙂 . Doar că eu mă ,,hrănesc” mai mult cu speranțe decât cu amintiri. Poate și de aceea teama aceasta că mă voi ,,risipi” prea repede și că nu voi putea trăi tot ce îmi doresc, că nu mi-ar ajunge o viață pentru tot ce visez :). Mi-e drag și trecutul, la copilărie mă reîntorc mereu, dar fiecare an ,,adunat” nu face decât să mă îndepărteze de această vârstă a poveștilor.

      1. Drugwash spune:

        Important e să le trăieşti, ca să ai ce aduna în sertar. 😉 Fiecare vîrstă are farmecul ei şi cutiuţele ei. Trăirea e intensitatea maximă, amintirea are o intensitate mai mică, mai domoală dar uneori mai catifelată.
        De trăit nu poţi trăi tot, mai trebuie să faci şi alegeri, compromisuri. Chiar şi aşa, tot e mult uneori. Mai lasă şi pentru vieţile viitoare. 😎

  4. vax-albina spune:

    Urăsc ziua mea de naștere, dar îmi plac aniversările altora. Repetă-ți vorbele „va fi mai bine”. Crede. „La mulți ani”.

    1. Irina spune:

      Mulțumesc 🙂 . Anul acesta pot spune că ziua mea nu m-a prins în butoiul cu melancolie, dimpotrivă, dar tot nu m-am putut bucura că a mai trecut un an.

    1. Irina spune:

      Mulțumesc 🙂 .

  5. fosile spune:

    Dupa o anumita virsta nu mai aniversam ci comemoram tineretea dusa din ce in ce mai departe.
    La multi ani!

    1. Irina spune:

      Mulțumesc. Așa este, din păcate 😦 .

  6. Poteci de dor spune:

    La mulţi ani frumoşi!

    1. Irina spune:

      Mulțumesc. Mulți îmi doresc și eu și frumoși, numai să nu se termine într-o bună zi șirul :). Lăcomia, bat-o vina 😆 !

  7. Viaţă lungă şi zile frumoase!
    Urări de sănătate şi multe bucurii împletite cu succes pentru noul an care ne bate la poartă !La mulţi ani!

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Mariana :). Noul an să îți aducă sănătate și dorințe împlinite!

  8. Mélanie spune:

    happy belated b’day, Irina! sanatate si numa’ bine, azi si mereu… LMA! amicalement, Mélanie
    * * *
    P.S. ambii mei parinti(RIP) erau nascuti pe 25/12…

    1. Irina spune:

      Mulțumesc :). Ce coincidență fericită, zic eu! Toate cele bune și ție!

  9. Adina spune:

    La mulţi ani, Irina! Cu mereu credinţă în rostul adânc al fiecărei simţiri şi în farmecul nelimitat al fiecărei primăveri, fie ea şi de Crăciun 🙂

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Adina 🙂 .

  10. Mulţi ani înainte , dar păstrează-ţi sufletul de copil! Vei fi tânără mereu!

    1. Irina spune:

      Mulțumesc :). Încerc, copilăria nu ne-o poate lua nimeni. Pleacă doar atunci când o alungăm noi înșine din suflet 🙂 .

Cuvântează, dacă ți-este voia!

