Brioșe cu brânză și măsline

         După ce ieri m-am ,,îndulcit” cu a treia încercare nereușită de a prepara chec – insist să cred că de vină e cuptorul –  m-am gândit să mai încerc și altceva astăzi, tentată de rețeta găsită într-o revistă cu bunătăți pentru Crăciun a mamei. Cum nu aveam chiar toate ingredientele recomandate de bucătarul iscusit, am făcut mici improvizații, dar rezultatul a fost mai mult decât mulțumitor pentru mine, după eșecul de ieri.

Ingrediente:

– 2 ouă;

-200 ml de lapte;

-300 g de făină;

-250 g de cașcaval (eu am folosit brânză de oaie);

-100 de grame de șunculiță;

-200 de grame de măsline fără sâmburi (100 de grame negre, 100 de grame verzi – eu am folosit doar negre);

-2-3 linguri de ulei;

-1 plic praft de copt (eu am folosit o linguriță și jumătate de bicabonat de sodiu);

-mărar uscat;

-sare.

         Am separat gălbenușurile de albușuri, le-am amestecat cu laptele și uleiul, iar albușurile le-am bătut spumă. Am adăugat în compoziția de gălbenușuri 200 de g de brânză dată pe răzătoare, măslinele tăiate feliuțe, șunculița tăiată cubulețe și mărarul uscat (acestea din urmă nu se aflau printre ingredientele rețetei din revistă, dar m-am gândit eu că s-ar potrivi cu restul compoziției), apoi făina amestecată cu praful de copt și sarea. La sfârșit, am încorporat ușor și albușurile bătute spumă. Am pregătit formele pentru brioșe (eu am folosit hârtie de copt) și am turnat aluatul cu o lingură, umplând cam o treime din volumul lor, apoi am presărat deasupra restul de brânză rasă. Le-am introdus la cuptorul preîncălzit pentru 30 de minute, la foc mediu. Iată rezultatul:

Brioșe cu brânză

11 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Ana spune:

    Un aperitiv super!

  2. vax-albina spune:

    Voi incerca si eu reteta. Multumesc.
    PS Singura regula a checului e sa nu se deschida cuptorul cam 20 minute.

    1. Irina spune:

      Ultima dată nu l-am deschis 40 de minute și tot degeaba :(. E un aragaz mai vechi, al gazdei mele,cuptorul nu se închide perfect, trebuie improvizat de fiecare dată un sistem de proptire a ușii :). Prăjiturile subțiri, în tavă întinsă, mi le coace (fursecuri, biscuiți, brioșe, tarte cu fructe, negrese, pizza etc), dar în tavă înaltă, nu.Ultima dată am lăsat checul o oră și 20 de minute, în exterior deja era ars, iar în interior tot crud.O fi și tava de vină sau aluatul, nu știu ce să mai cred. Nici eu nu sunt o profesionistă, încă mai experimentez :). Mulțumesc pentru sfat :).

      1. vax-albina spune:

        Nu trebuie sa publici. Iti dau cea mai ieftina reteta de chec. Un pahar 200 gr de smantana il golesti in castron, Umpli paharul cu zahar si il adaugi si pe el. Apoi doua pahare de faina. Adaugi un ou. Un praf de copt. 1 zahar vanilat. Rahat, stafide sau nuci taiate si trecute prin faina. Amesteci usor. Aluatul trebuie sa fie moale moderat. Mai potrivesti daca e cazul de mai multa faina. In forma unsa si data cu faina rastorni trei sferturi din compozitie. Restul il amesteci cu cacao si il pui deasupra. Bagi in cuptorul incins.
        Eu spun tot. Sper sa nu te superi pentru amanunte, Succes.

        1. Irina spune:

          Mulțumesc mult! Sper să fie cu succes :).

          1. vax-albina spune:

            Daca iti reuseste imi dai un mesaj? Oricand.

  3. Drugwash spune:

    Eu am făcut checuri cînd eram puştan, n-am ratat niciunul. Personal prefer checul negru decît cel marmorat.
    Dacă ai probleme de etanşeitate la cuptor, ia cîteva foi de hîrtie A4, împătureşte-le pe lung şi înfige-le pe lateralele uşii şi deasupra. Aşa făcea şi bunica, demult – parcă într-o altă viaţă – iar cozonacii ei erau întotdeauna perfecţi, la fel şi checurile mătuşă-mii, de la care ştiam reţeta „666” (6 ouă, 6 linguri de zahăr, 6 linguri de ulei…).
    Ah şi ca să nu se ardă, pune coca în tăvi şi ţine-le un timp la căldură pe aragaz înainte de a le băga la cuptor. Focul trebuie să fie potrivit, nu iute.

    1. Irina spune:

      Negresele îmi ies, dacă le pot considera un fel de chec negru :). Dar checul nu, până acum :). După ce am citit sfaturile voastre, înclin să cred că aluatul nu a avut consistența potrivită (i-ar fi mai trebuit făină), iar focul a fost prea puternic. Aragazul pe care îl folosesc eu cred că este cam tot de pe vremea bunicii tale :). Mulțumesc pentru indicații, mai încerc, nu renunț așa ușor.

      1. Drugwash spune:

        Yeah, that’s the spirit! Good luck! 😉

Cuvântează, dacă ți-este voia!

