Ungherul cu amintiri

on

             SAM_1906 Astăzi sunt nostalgică. De vină să fie concediul care se apropie de final? Frunzele galbene ce m-au întâmpinat de dimineață la ieșirea din casă?  Poate revederea locului în care am crescut  și care mi-a legănat cei mai frumoși ani din viață ? Nu știu de ce, dar, dintr-o dată, m-am simțit năpădită de amintiri. S-au ridicat așa, în stol, trezite, cine știe cum, din ungherul în care le lăsasem ațipite. Devenise, poate, cam neîncăpător. Sau, poate, începuseră să sufere de singurătate. Amintiri zglobii, gureșe, năstrușnice, cu gust de marțipan, amintiri firave, timide, cu obraji îmbujorați și priviri sfioase, amintiri tăcute, cu zâmbetul frânt în sclipiri de lacrimă. Nu, nu le-am uitat. Deși mi s-a spus că nu aș avea o memorie de invidiat. Poate e mai bine așa. Poate uit doar ce trebuie uitat. Sau poate nu uit nimic, doar trec sub tăcere. Unele amintiri au nevoie de somn, li se închid ochii de epuizare.

               De ce Ungherul cu amintiri? Pentru că nu le-am lăsat niciodată să se piardă. Le-am așezat acolo, într-un colț de suflet, ca într-un album ce se așteaptă, uneori, răsfoit. Se trezesc din când în când și îmi vorbesc. De cele mai multe ori, își vorbesc. Li se alătură altele, se leagă prietenii, se nasc chiar conflicte trecătoare. Unele mă ceartă, ba chiar mă ignoră o vreme. Altele îmi dau sfaturi, împăciuitoare.  Sunt toate ale mele și nu le pot arunca așa cum arunci o haină care nu ți se mai potrivește cu trecerea anilor sau ca pe un ceas defect care nu mai măsoară timpul după legi omenești. Nu mă îndur de ele. Mă bucur, pe ascuns, că nimeni nu mi le poate lua.

             Mi-a fost întotdeauna teamă să scriu. Poate pentru că am avut așteptări prea mari de la mine. Compunerile au fost corvoada primilor ani de școală. Cuvintele nu mi-au alergat niciodată sprintene pe foaie, imaginația a refuzat să se mobilizeze la comandă. Astăzi mi-am luat inima în dinți și am hotărât să încerc imposibilul. Am răspuns provocării amintirilor și sper să nu le dezamăgesc.  Le voi dedica sfârșiturile de săptămână, cu toată râvna de care mă simt în stare :). Voi scrie așa cum aș vorbi unor prieteni dragi, așa cum îmi vorbesc mie însămi în momentele de singurătate. M-am gândit chiar să fie o rubrică interactivă, un loc în care să depănăm amintiri, fără constrângeri care țin de formă sau conținut, fără teama de a nu aduce vreo vătămare căilor întortocheate ale artei cuvântului. Mi-ar plăcea să călătorim, împreună, printre amintiri, fie că le îmbrăcăm în cuvinte, sunete sau imagini.  Nu știu, însă, cât de îmbietor sună această invitație. Țin să vă avertizez, dacă mai e nevoie, că nu m-a preocupat ocuparea vreunui loc fruntaș în topurile blogosferice, iar la ultima verificare am constatat că am doar PR1 :).

             Acestea fiind spuse, anunț, oficial, lansarea rubricii Ungherul cu amintiri  pentru următorul sfârșit de săptămână. Dacă nu vă cer prea mult, mi-ar fi de folos orice sugestie sinceră legată de acest demers. Dacă veți considera că o rubrică interactivă de acest gen nu are sorți de izbândă în condițiile menționate mai sus, vă rog să nu vă sfiiți să îmi spuneți. Va rămâne pe blogul meu, doar că o voi dedica amintirilor personale :). Până atunci, să revenim în prezent!  Să aveți un început de săptămână liniștit, care să vă lase doar amintiri plăcute 🙂 !

2 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. luciastroila spune:

    Fiecare avem ascuns undeva un cufăr cu amintiri. Mă bucur că te-ai decis să ni le împărtăşeşti pe ale tale. Aştept cu nerăbdare continuarea!

    1. Irina spune:

      Începutul e mai greu. Sper să mă pot ține de cuvânt :). O seară plăcută!

Cuvântează, dacă ți-este voia!

