”Veșnicia s-a născut la sat”

on

Rezervația de arhitectură și tehnică populară din Crângul Petrești, comuna Vânători, județul Vrancea

Postarea participă la ”Miercurea fără cuvinte”.

14 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Adela spune:

    Superbe pozele!
    De multe ori ma gandesc ca noi avem confortul pe care unii oameni de la tara nici nu il viseaza, insa, de multe ori, suntem mai tristi, mai obositi si mai bolnavi decat ei…

    1. Irina spune:

      Acum , viața satului s-a schimbat mult și nu tocmai în bine. S-a cam îmbolnăvit și satul românesc, iar țăranul tradițional e pe cale de dispariție. Cel puțin aceasta este situația aici, la câmpie, unde locuiesc părinții mei.

  2. Liviu Bimbea spune:

    Tânjesc după aerul curat de la ţară dfin anii copilăriei mele. Mai ales după ploile de vară.
    Să ai o noapte liniştită.

    1. Irina spune:

      Ploi de vară cum erau cele din vremea copilăriei mele (nu prea îndepărtată, de altfel) nu am mai văzut nici eu. Verile ultimilor ani au cam dus dorul ploilor. Toate cele bune!

  3. Alex spune:

    Frumoasă postarea ta, dragă Irina! Şi bine ai mai intitulat-o. Nu am auzit până acum despre acest muzeu. O idee extraordinară, aceea de a mai păstra câte ceva din civilizaţia tradiţională românească. Aşa cum a fost cândva şi va fi tot mai greu să o mai vedem… Din păcate, modernitatea asta a distrus aceste comori de suflet.
    Numai bine, Irina! 🙂

    1. Irina spune:

      Mulțumesc, Alexandru! Nici eu nu auzisem de acest muzeu, dar l-am descoperit căutând informații despre obiectivele turistice din zonă, în vederea organizării unei excursii. A fost mult și peste așteptările mele. Mă așteptam la ceva modest, de oraș de provincie, dar am fost surprinsă în mod plăcut.
      O zi frumoasă!

  4. elly weiss spune:

    Splendide fotografi!
    Cat de simpla parea viata candva 🙂 Poate ca nu era dar arata totul atat de simplu, fara mari pretentii si fara exagerari. Totul era absolut minunat.
    Am privit cu mare placere totul chiar de doua ori. Felicitari pentru uimitoarea galerie oferita!
    O zi frumoasa sa ai, Irina draga.

    P.S- Imi pare putin rau ca de abia azi am reusit sa ajung…ai publicat tarziu si ieri am fost extrem de obosita dupa vreo 18 km mersi pe jos… 🙂 Te pup!

    1. elly weiss spune:

      *fotografii… a scapat nu stiu cum 🙂

    2. Irina spune:

      Mă bucur că ți-au plăcut fotografiile, Elly! Și eu am fost impresionată, aș fi petrecut mult mai mult timp acolo, dar n-am avut cum, a trebuit să ne încadrăm în graficul excursiei, iar cei mici erau cam nerăbdători, nu înțelegeau ei prea multe, cu toate explicațiile ghidului :). Am călătorit pentru câteva momente în universul romanelor noastre inspirate din viața satului. Mă și vedeam alături de Moromeți, în jurul măsuței joase :).
      Numai bine!

  5. Doar la muzeu sau ici, pe colo, se mai gaseste un pic din frumusetea traditionala a Romanilor. Si cum sa nu te napadeasca dorul de bunica, de bunicul si de anii copilariei cand mirosul satului romanesc iti inunda narile, cum?

    1. Irina spune:

      Chiar plutea în aer miros de sat românesc, de iarbă verde, pământ reavăn, lemn vechi.

  6. Fairytale spune:

    Foarte frumos, pacat ca doar la muzeu vedem asa ceva!

Cuvântează, dacă ți-este voia!

