Ploaie în luna lui Marte

on

Postarea participă la rubrica Meloman pentru o zi, inițiată de Sorin.

Ploua infernal,
şi noi ne iubeam prin mansarde.
Prin cerul ferestrei, oval,
norii curgeau în luna lui Marte.

Pereţii odăii erau
neliniştiţi, sub desene în cretă.
Sufletele noastre dansau
nevăzute-ntr-o lume concretă.

O să te plouă pe aripi, spuneai,
plouă cu globuri pe glob şi prin vreme.
Nu-i nimic, îţi spuneam, Lorelei,
mie-mi plouă zborul, cu pene.

Şi mă-nălţam. Şi nu mai știam unde-mi
lăsasem în lume odaia.
Tu mă strigai din urmă: răspunde-mi, răspunde-mi,
cine-s mai frumoşi: oamenii?… ploaia?…

Ploua infernal, ploaie de tot nebunească,
şi noi ne iubeam prin mansarde.
N-aş mai fi vrut să se sfârşească
niciodată-acea lună-a lui Marte.

(Nichita Stănescu)

14 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Kristi spune:

    Tare frumos…mă topesc ușor ascultând acestă melodie. Felicitări. 🙂

  2. Nu mă mulțumesc cu un like, spun că mi-este foarte dragă poezia lui Nichita. Maestrul, Nichita.

  3. Minnie spune:

    Si melodia, dar desigur, poezia este excelenta! Mi-a placut foarte mult! >:d<

  4. Spunsieu spune:

    Mie imi suna in urechi vocea lui Nicu Alifantis…superb compozitor. Fara egal!

  5. Loriana spune:

    Una din poeziile/ melodiile mele preferate, uitata intr-un coltisor de suflet. Multumesc ca m-ai facut sa o regasesc.

  6. SoriN spune:

    O piesa foarte frumoasa,si versurile pe masura!
    O seara senina!

  7. zdwub spune:

    Am ascultat anul trecut pentru prima data melodia asta, pentru ca am facut la liceu o analogie cu opera lu’ Nichita Stanescu daca nu ma insel…mi’a facut placere sa o reascult la tine, a trecut ceva de cand nu am ascultat’o chiar daca mi’a placut de prima data 🙂

  8. Emilia G. spune:

    Superbă poezie. Dar totuși rămân la varianta lui Nicu Alifantis…Mi se pare mult mai autentică. Și mai apropiată de spiritul lui Nichita.

    1. Irina spune:

      Si eu am ezitat intre cele doua variante. Totusi, vocea Paulei exprima mai bine felul in care am simtit eu poezia.

  9. anastasia spune:

    Superbă! dar îmi place mai mult Alifantis!

  10. Alex spune:

    Minunate! Şi poezia şi melodia! Cum afară a îbceput să plouă, melodia se potriveşte la fix cu atmosfera unui martie ploios şi melancolic.

  11. Silving spune:

    Mda… amintiri… hehe…din alta viata,studentie,iubiri,lipsa de griji…

    1. Irina spune:

      Bine spus, altă viață! Vârsta de aur, pentru mine…

  12. irenadaiana spune:

    inegalabilul Nichita….

Cuvântează, dacă ți-este voia!

