Brioșe cu ciocolată

Briose

Povestea brioșelor mele cu ciocolată a început într-o seară de toamnă. Îmi doream să încerc ceva nou în bucătărie, aflată încă pradă mai noii pasiuni de week-end pentru gătit. Cu toată pasiunea de care mă învredniceam, voiam totuși să fie ceva simplu de pregătit și cu ingrediente la îndemână, dar în același timp aparte. Ideea brioșelor mă bântuia de ceva vreme. Desert  simplu, dar rafinat, reminiscență a unor lecturi proustiene. Cum nu o văzusem pe mama niciodată pregătind brioșe, de această dată trebuia să îmi caut altă sursă de inspirație. Așa că am căutat pe Google 🙂 Zeci de rețete, fotografii una mai îmbietoare decât alta. M-am oprit la o rețetă care mi s-a părut cât de cât mai accesibilă unor începători ca mine și am urmat-o întocmai. Dezamăgire totală: aluatul nu a crescut deloc, bietele mele briose semănau cu niste lipii miniaturale fără să aibă măcar consistența acestora. Măcar dacă aș fi știut unde am greșit. După câteva zile am luat-o de la capăt. Altă rețetă, alte ingrediente. Am pus tava în cuptor și am urmărit brioșele cu nerăbdarea unui copil, minute în șir. Victorie! Aluatul începuse să crească.  Brioșele s-au dovedit delicioase, mai ales proaspăt scoase din cuptor.

Rețeta am găsit-o aici:  http://www.cevabun.ro/briose-simple-cu-fulgi-de-ciocolata/ Țin să precizez că am modificat-o pe ici, pe colo. Am folosit margarină în loc de unt, mai multă făină și le-am decorat cu bucățele de ciocolată amăruie.

Poftă bună!

Cuvântează, dacă ți-este voia!

